Панчевачки „Пантранспорт” настоји да задржи возаче АТП-а
ПАНЧЕВО: Јавно комунално предузеће „Ауто-транспорт Панчево” (АТП) налази се пред гашењем, а његово место заузеће од почетка априла ново приватно превозничко предузеће „Пантранспорт”.
Тренутно је највећи проблем ко ће у њему радити, односно шта су радници АТП-а одлучили: да ли ће узети отпремнине или прећи да раде у ново предузеће.
Чак 90 одсто радника АТП-а изјаснило се за отпремнину, јер сматрају да одуговлачење са решавањем њиховог статуса није фер поступак. Ново предузеће, у намери да задржи већ постојећи кадар, нуди опцију да свим радницима АТП-а, након пет година рада у новој фирми, исплати суму у висини отпремнине, као својеврсну награду за верност новом послодавцу.
- Од почетног незадовољства људи и жеље да сви напусте АТП, мислим да после ових разговора и понуде услова, који су заиста добри, поготово за специфичне категорије запослених, конкретно возача, доста људи ће да промени своје мишљење – изјавио је градоначелник Панчева Саша Павлов. - Од оног тренутка кад нова фирма почне да ради, биће потписани уговори са новим послодавцем, а након тога за све људе који буду вишак у организацији или буду испољили жељу да оду, биће исплаћене отпремнине. Ја се надам да ће ниво концесионе таксе, који је и намењен за отпремнину, бити довољан, што значи да ће отпремнине бити исплаћене броју људи који је планиран кроз сам пројекат, јер у супротном ћемо морати да тражимо додатна средства у самом буџету.
Неки радници су одустали од чекања отпремнине и већ пронашли радно место у неким другим фирмама. Како кажу, добили су боље понуде, а престали да верују у досадашња обећања.
- Најреалније би било, будући да се гаси фирма, а отвара нова, да су свима исплаћене отпремнине и да су они узимали са тржишта рада оне који су им потребни - сматра председница синдиката „Независност” АТП Гордана Белча.
Тренутно највише недостаје мајсторског кадра, нарочито ако се узме у обзир да су два добра електричара, отишла у другу фирму и оставила скоро 7.000 евра отпремнине.
Л. Р.