Ни прошле године није реконструисан мост преко Великог бачког канала
СОМБОР: Пре равно годину дана, прошлог јануара, Сомборци су се понадали, када је из Јавног предузећа „Путеви Србије“ најављено да ће коначно бити реконструисана њихова ћуприја преко Великог бачког канала на ободу града.
Ипак, испоставило се да им је оправдано „сумња била већа од наде“, пошто и овог јануара путници од Сомбора до Апатина прелазе преко дерутног моста који још од 70-их година прошлог века, када је и изграђен, није озбиљније обновљен.
Јавно предузеће „Путеви Србије“ је још током 2021. године спровело јавну набавку за реконструкцију моста преко Великог бачког канала, код „Електродистрибуције“ на Апатинском путу у Сомбору и након окончања поступка, 27. јануара 2022. године је изабран извођач радова. Тада је посао је додељен групи извођача коју чине „Србијапут“ а.д. Београд, „Вест градња” д.о.о. Шабац и „Србијапут логистика и изградња“ д.о.о. Београд, а вредност радова је процењена на 109.769.429 динара не рачунајући порез на додату вредност. Тада је уједно најављено потписивање уговора са извођачем до пролећа, након чега су требали и да отпочну радови на обнови моста.
- С обзиром на то да тренутни временски услови нису идеални за извођење радова, реално је да ћемо радове започети после 31. марта 2022. године, до када и званично траје Зимска служба и зимско одржавање путева – навели су крајем јануара прошле године из ЈП „Путеви Србије“, додајући да је пројектом привремене саобраћајне сигнализације планирано да се током извођења радова саобраћај одвија наизменичним пропуштањем возила, те да путни правац Сомбор – Апатин неће бити затваран за саобраћај. Ипак, остављена је и могућност да, због технички и логистички захтевног посла, изабрани извођач радова затражи тоталну обуставу саобраћаја.
Према одредбама спроведене јавне набавке, рок за завршетак радова на реконструкцији моста код сомборске „Електродистрибуције“, односно градског купалишта Штранд је био 120 дана, а према пројектно-техничкој документацији, планирани су радови на рехабилитацији овог путног објекта у целој дужини тако што би било обављено уклапање пута са обе стране моста са израдом нове асфалтне коловозне конструкције, уз постављање система за одводњавање атмосферских вода и поправку пешачких стаза са обе стране моста.
На овом делу Великог бачког канала, током чијег прокопавања је искоришћен и део корита реке Мостонге, мост је постојао још с краја 18. века. Од тада мост је неколико пута рушен и мењан новијим решењима, да би свој данашњи облик добио три године након што је 1961. тадашњи метални мост колабирао под теретом камиона.
У међувремену, током прошлог лета ЈП „Путеви Србије“ су обновили добар део пута од Апатина до Сомбора због чега је неколико седмица био онемогућен саобраћај овим правцем, па остаје нејасно зашто тада није испуњена и обавеза реконструкције моста код Сомбора, ако ни због чега, а оно због мањег малтеретирања возача, који су у току радова на овом правцу морали да од Сомбора до Апатина иду заобилазним путем, преко Пригревице.
Саграђен далеке 1964. године мост преко Великог Бачког канала је тако и данас у веома лошем стању, пешачке стазе су оронуле, банкине потпуно пропале а коловоз који је поплочан гранитним коцкама је такође у лошем стању, пошто су коцке на поједним деловима моста скроз упале, па су се на тим местима појавиле изузетно велике и опасне ударне рупе и колотрази. Додатни проблем се јавља током иоле обилнијих падавина када се у подножју моста стварају велике баре.
М. Миљеновић