Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Ni prošle godine nije rekonstruisan most preko Velikog bačkog kanala

13.01.2023. 08:37 08:40
Piše:
Foto: M. Miljenović

​​​​​​​SOMBOR: Pre ravno godinu dana, prošlog januara, Somborci su se ponadali, kada je iz Javnog preduzeća „Putevi Srbije“ najavljeno da će konačno biti rekonstruisana njihova ćuprija preko Velikog bačkog kanala na obodu grada.

Ipak, ispostavilo se da im je opravdano „sumnja bila veća od nade“, pošto i ovog januara putnici od Sombora do Apatina prelaze preko derutnog mosta koji još od 70-ih godina prošlog veka, kada je i izgrađen, nije ozbiljnije obnovljen.

Javno preduzeće „Putevi Srbije“ je još tokom 2021. godine sprovelo javnu nabavku za rekonstrukciju mosta preko Velikog bačkog kanala, kod „Elektrodistribucije“ na Apatinskom putu u Somboru i nakon okončanja postupka, 27. januara 2022. godine je izabran izvođač radova. Tada je posao je dodeljen grupi izvođača koju čine „Srbijaput“ a.d. Beograd, „Vest gradnja” d.o.o. Šabac i „Srbijaput logistika i izgradnja“ d.o.o. Beograd, a vrednost radova je procenjena na 109.769.429 dinara ne računajući porez na dodatu vrednost. Tada je ujedno najavljeno potpisivanje ugovora sa izvođačem do proleća, nakon čega su trebali i da otpočnu radovi na obnovi mosta.

- S obzirom na to da trenutni vremenski uslovi nisu idealni za izvođenje radova, realno je da ćemo radove započeti posle 31. marta 2022. godine, do kada i zvanično traje Zimska služba i zimsko održavanje puteva – naveli su krajem januara prošle godine iz JP „Putevi Srbije“, dodajući da je projektom privremene saobraćajne signalizacije planirano da se tokom izvođenja radova saobraćaj odvija naizmeničnim propuštanjem vozila, te da putni pravac Sombor – Apatin neće biti zatvaran za saobraćaj. Ipak, ostavljena je i mogućnost da, zbog tehnički i logistički zahtevnog posla, izabrani izvođač radova zatraži totalnu obustavu saobraćaja.

Prema odredbama sprovedene javne nabavke, rok za završetak radova na rekonstrukciji mosta kod somborske „Elektrodistribucije“, odnosno gradskog kupališta Štrand je bio 120 dana, a prema projektno-tehničkoj dokumentaciji, planirani su radovi na rehabilitaciji ovog putnog objekta u celoj dužini tako što bi bilo obavljeno uklapanje puta sa obe strane mosta sa izradom nove asfaltne kolovozne konstrukcije, uz postavljanje sistema za odvodnjavanje atmosferskih voda i popravku pešačkih staza sa obe strane mosta.


Sagrađen nakon pada

Na ovom delu Velikog bačkog kanala, tokom čijeg prokopavanja je iskorišćen i deo korita reke Mostonge, most je postojao još s kraja 18. veka. Od tada most je nekoliko puta rušen i menjan novijim rešenjima, da bi svoj današnji oblik dobio tri godine nakon što je 1961. tadašnji metalni most kolabirao pod teretom kamiona.


U međuvremenu, tokom prošlog leta JP „Putevi Srbije“ su obnovili dobar deo puta od Apatina do Sombora zbog čega je nekoliko sedmica bio onemogućen saobraćaj ovim pravcem, pa ostaje nejasno zašto tada nije ispunjena i obaveza rekonstrukcije mosta kod Sombora, ako ni zbog čega, a ono zbog manjeg malteretiranja vozača, koji su u toku radova na ovom pravcu morali da od Sombora do Apatina idu zaobilaznim putem, preko Prigrevice.

Sagrađen daleke 1964. godine most preko Velikog Bačkog kanala je tako i danas u veoma lošem stanju, pešačke staze su oronule, bankine potpuno propale a kolovoz koji je popločan granitnim kockama je takođe u lošem stanju, pošto su kocke na pojednim delovima mosta skroz upale, pa su se na tim mestima pojavile izuzetno velike i opasne udarne rupe i kolotrazi. Dodatni problem se javlja tokom iole obilnijih padavina kada se u podnožju mosta stvaraju velike bare.

M. Miljenović

Piše:
Pošaljite komentar