На суботички СОС телефон стигне 500 позива годишње
СУБОТИЦА: Годишње у Суботици око 500 грађана затражи помоћ преко СОС телефона.
Према подацима Друштва СОС телефон – Egyesület позиви су упућени углавном због:усамљености, губитка важне особе, зависност од алкохола, зависност од наркотика, нехемијска зависност (кладионице, коцкање, интернет), здравствени проблеми, сексуалне дисфункције, брачни (партнерски) проблеми, криза идентитета, стамбени и економски проблеми, проблеми на релацији родитељ-дете, жртве породичног, вршњачког и институционалног насиља, суицидалност, недостатак самопоуздања, депресивност, страхови, тешкоће у сналажењу у социјалној средини и слично.
Борис Телечки, испред Друштва СОС телефон, објашњава да је циљ Удружења очување и унапређење менталног здравља грађана на територији Града Суботице.
Преко бесплатних услуга СОС телефона, психосоцијална помоћ и подршка је доступнија широј популацији као и маргинализованим друштвеним групама. Услуге СОС телефона су намењене свим грађанима без обзира на узраст, пол, социоекономски статус, националу и верску припадност, сексуалну опредељеност и доступне су на српском и мађарском језику. У досадашњем раду се показало да је значајна улога СОС телефона у очувању менталног и социјалног здравља појединаца као и у превенцији озбиљнијих менталних поремећаја, суицида и насиља у породици. Досадашња континуирана делатност Друштва је омогућена захваљујући константној финансијској подршци од стране локалне управе града Суботице, каже Телечки.
Циљ Друштва је да кроз бесплатну телефонску СОС линију понуде људима у проблему осећај разумевања, смирења, али и много више од тога - анализу и боље разумевање проблема, разматрање могућих решења, информисање о могућим местима и начинима добијања помоћи, подстицање процеса доношења одлуке и проактивног решавања проблема.
Током 2017, рад Удружења је подржан и од стране италијанске општине Монфалконе, која је кроз донацију граду Суботици омогућила израду онлине платформе за анонимни чет, који је функционисао годину дана као новина у раду СОС телефона Суботица. Друштво у 2019. планира и наставак дистрибуције пропагандног материјала по свим домовима здравља, школама, месним заједницама, установама и институцијама у којима је велика фреквенција грађана. Такође, чланови Друштва ће и током 2019. године презентовати значај пружања психосоцијалне помоћи путем телефона у локалним средствима јавног информисања, каже наш саговорник.
Друштво ангажује искључиво стручњаке с вишом и високом школском спремом хуманистичких усмерења који свакодневно дежурају крај телефона 553-000 у времену од 17 до 22 сата (радним данима, викендом и празницима).
СОС телефон у Суботици постоји од 1985. године.
С.И.