Na subotički SOS telefon stigne 500 poziva godišnje
SUBOTICA: Godišnje u Subotici oko 500 građana zatraži pomoć preko SOS telefona.
Prema podacima Društva SOS telefon – Egyesület pozivi su upućeni uglavnom zbog:usamljenosti, gubitka važne osobe, zavisnost od alkohola, zavisnost od narkotika, nehemijska zavisnost (kladionice, kockanje, internet), zdravstveni problemi, seksualne disfunkcije, bračni (partnerski) problemi, kriza identiteta, stambeni i ekonomski problemi, problemi na relaciji roditelj-dete, žrtve porodičnog, vršnjačkog i institucionalnog nasilja, suicidalnost, nedostatak samopouzdanja, depresivnost, strahovi, teškoće u snalaženju u socijalnoj sredini i slično.
Boris Telečki, ispred Društva SOS telefon, objašnjava da je cilj Udruženja očuvanje i unapređenje mentalnog zdravlja građana na teritoriji Grada Subotice.
Preko besplatnih usluga SOS telefona, psihosocijalna pomoć i podrška je dostupnija široj populaciji kao i marginalizovanim društvenim grupama. Usluge SOS telefona su namenjene svim građanima bez obzira na uzrast, pol, socioekonomski status, nacionalu i versku pripadnost, seksualnu opredeljenost i dostupne su na srpskom i mađarskom jeziku. U dosadašnjem radu se pokazalo da je značajna uloga SOS telefona u očuvanju mentalnog i socijalnog zdravlja pojedinaca kao i u prevenciji ozbiljnijih mentalnih poremećaja, suicida i nasilja u porodici. Dosadašnja kontinuirana delatnost Društva je omogućena zahvaljujući konstantnoj finansijskoj podršci od strane lokalne uprave grada Subotice, kaže Telečki.
Cilj Društva je da kroz besplatnu telefonsku SOS liniju ponude ljudima u problemu osećaj razumevanja, smirenja, ali i mnogo više od toga - analizu i bolje razumevanje problema, razmatranje mogućih rešenja, informisanje o mogućim mestima i načinima dobijanja pomoći, podsticanje procesa donošenja odluke i proaktivnog rešavanja problema.
Tokom 2017, rad Udruženja je podržan i od strane italijanske opštine Monfalkone, koja je kroz donaciju gradu Subotici omogućila izradu online platforme za anonimni čet, koji je funkcionisao godinu dana kao novina u radu SOS telefona Subotica. Društvo u 2019. planira i nastavak distribucije propagandnog materijala po svim domovima zdravlja, školama, mesnim zajednicama, ustanovama i institucijama u kojima je velika frekvencija građana. Takođe, članovi Društva će i tokom 2019. godine prezentovati značaj pružanja psihosocijalne pomoći putem telefona u lokalnim sredstvima javnog informisanja, kaže naš sagovornik.
Društvo angažuje isključivo stručnjake s višom i visokom školskom spremom humanističkih usmerenja koji svakodnevno dežuraju kraj telefona 553-000 u vremenu od 17 do 22 sata (radnim danima, vikendom i praznicima).
SOS telefon u Subotici postoji od 1985. godine.
S.I.