Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Без скеле је живот у Тарашу немогућ

09.12.2020. 10:45 10:46
Пише:
Фото: Дневник (С. Шушњевић)

ТАРАШ: Допис који је од речне капетаније стигао у Месну заједницу Тараш, а у ком пише да чувена тарашка скела неће више моћи да се креће уз помоћ челичних сајли, већ ће морати да је вуче брод, поприлично је узбуркао духове у овом селу.

Скела је, наиме, великом броју тарашких пољопривредника најкраћа и најбржа веза са 2.000 хектара њива које поседују на бачкој страни. Друмским путем морају да пређу чак 60 километара да би стигли до својих њива.

- Ми смо покушали да добијемо објашњење од капетаније, јер је пропис ступио на снагу 2. децембра, али нам се надлежна особа за сада није јавила, а ни одговорила на поруку да нас контактира - каже Горан Мијатов који у Тарашу координира рад скеле. - Планирамо да проблем изложимо градским властима у Зрењанину, јер уколико заиста остане на снази овакав пропис, то је за нас неисплативо, једном речју немогуће. Таман имамо ових неколико зимских месеци да проблем решимо. Сада је скела скоро у мировању, само понеко има још нешто да узоре на бачкој страни, па skеlеyija ујутру одвезе, а поподне довезе тих неколико закаснелих орача. Но, послови на њивама почињу већ крајем фебруара, а кад је пуна сезона, скела с једне на другу страну Тисе пређе и 40 пута у току дана.

Нови Закон о безбедности пловног пута реком Тисом подразумева да скеле убудуће неће смети да се крећу уз помоћ челичних сајли, већ ће их вући бродови, са стручно обученом посадом. По мишљењу капетана Николе Спаића, који као стручно лице руководи радом тарашке скеле, примена оваквог прописа на Тиси код Тараша је немогућа.

- Кад је Тиса јака и брза у пролеће, кад све гура, маневрисање бродом и скелом је немогуће. О томе колико је операција скупа да и не говорим. Нису то само брод и гориво, него и изградња прилазних путева. Једном речју, непотребно. Скела овако функционише без проблема 200 година. А ако је проблем у безбедности, бродари који плове Тисом знају где је скела и никад није било инцидената, поготово што ова тарашка ради само кад је дан - истиче Спаић.

Тако остаје да се проблем са скелом реши у току зиме. Неки се компромис мора пронаћи, сматрају Тарашани.

- Без скеле, живот у Тарашу је немогућ. Ићи около сваки час је неизводљиво. Пољопривреду диктирају временски услови, ветар, киша, сунце, блато… Ради се кад се може, а не по календару и сатници. Некад имате на њиви посла од пола сата, а путовање би до њиве требало да траје три сата. Зато на време указујемо на проблем у нади да ћемо до неког решења доћи - истичу наши саговорници.

Ж. Б.

Пише:
Пошаљите коментар
„Дневник” у селу необичног назива: Тараш

„Дневник” у селу необичног назива: Тараш

30.08.2020. 11:44 11:54