БЕОГРАДСКИ СТРУЧЊАЦИ НАДЗИРУ ЗРЕЊАНИНСКЕ ЋУПРИЈЕ: Брига за једанаест мостова
ЗРЕЊАНИН: Грађевинском факултету Универзитета у Београду, као једином понуђачу на јавном тендеру, поверен је посао контроле мостова на територији Зрењанина. Овај уговор вредан је 4,6 милиона динара без ПДВ-а.
У самом граду постоји чак једанаест мостова, а њихова старост се креће од 119 година, колико има онај најстарији - Мали мост, у самом центру града, до свега неколико година, колико има нови мост на траси обилазнице. Занимљиво је, да осим што има мост испод ког ништа не протиче, такозвани Мост на сувом, који је саграђен 1962. године, Зрењанин има и два моста која се налазе изнад језера.
Лучни пешачки мост, подигнут 1963. године, повезује центар града и зрењанинско насеље Мала Америка са индустријском зоном у којој је смештен „Житопродукт”. Једноставни бетонски лук данас премошћује Језеро 1, формирано 1985. од некадашњег тока реке Бегеј. И Мали мост, најстарији градски мост из 1904. године, такође премошћује језеро.
Осим ових, ту је и Лучни пешачки мост који Зрењанинци зову Кифла. Направио га је предратни капиталиста Ђурица Берберски, по ком оближње насеље носи назив Берберско. Мост је раније био гвоздени и подигнут је на месту некадашње дрвене Даунове ћуприје. Гвоздени мост замењен је 1970. бетонским који и сада служи да повеже делове града.
Гвоздени железнички мост подигнут је 1937. године, а потпуно је реконструисан и поново пуштен у саобраћај прошле године. Мужљански мост је 1957. године заменио дрвену скелу која је до тада повезивала приградско насеље Мужља са Зрењанином. Магистрални мост код зграде Полицијске управе највећи је градски мост, а изграђен је 1965. године. Мост у Змај Јовиној улици, популарно назван Жути мост, саграђен је 1969. године, такође у склопу радова на регулацији Бегеја.
Велики пешачки мост подигнут је 1971. године на месту Великог гвозденог моста, познате „Ајфелове ћуприје”. Prеthodni мост је демонтиран 1969. године због регулисања тока Бегеја. Магистрални мост у Принциповој улици изграђен је 1992. године и спаја два велика зрењанинска насеља - Шумицу и Дољу. Док није изграђен, преко реке су пешаци и бициклисти могли чамцима. Један чамац је путнике превозио код старе фабрике шешира, а други код насеља Дудара.
Први нови мост, саграђен у Зрењанину након три деценије, налази се на траси обилазнице око града и повезује пут за Клек са путем за Михајлово.
Ж. Балабан