BEOGRADSKI STRUČNJACI NADZIRU ZRENJANINSKE ĆUPRIJE: Briga za jedanaest mostova
ZRENJANIN: Građevinskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, kao jedinom ponuđaču na javnom tenderu, poveren je posao kontrole mostova na teritoriji Zrenjanina. Ovaj ugovor vredan je 4,6 miliona dinara bez PDV-a.
U samom gradu postoji čak jedanaest mostova, a njihova starost se kreće od 119 godina, koliko ima onaj najstariji - Mali most, u samom centru grada, do svega nekoliko godina, koliko ima novi most na trasi obilaznice. Zanimljivo je, da osim što ima most ispod kog ništa ne protiče, takozvani Most na suvom, koji je sagrađen 1962. godine, Zrenjanin ima i dva mosta koja se nalaze iznad jezera.
Lučni pešački most, podignut 1963. godine, povezuje centar grada i zrenjaninsko naselje Mala Amerika sa industrijskom zonom u kojoj je smešten „Žitoprodukt”. Jednostavni betonski luk danas premošćuje Jezero 1, formirano 1985. od nekadašnjeg toka reke Begej. I Mali most, najstariji gradski most iz 1904. godine, takođe premošćuje jezero.
Osim ovih, tu je i Lučni pešački most koji Zrenjaninci zovu Kifla. Napravio ga je predratni kapitalista Đurica Berberski, po kom obližnje naselje nosi naziv Berbersko. Most je ranije bio gvozdeni i podignut je na mestu nekadašnje drvene Daunove ćuprije. Gvozdeni most zamenjen je 1970. betonskim koji i sada služi da poveže delove grada.
Gvozdeni železnički most podignut je 1937. godine, a potpuno je rekonstruisan i ponovo pušten u saobraćaj prošle godine. Mužljanski most je 1957. godine zamenio drvenu skelu koja je do tada povezivala prigradsko naselje Mužlja sa Zrenjaninom. Magistralni most kod zgrade Policijske uprave najveći je gradski most, a izgrađen je 1965. godine. Most u Zmaj Jovinoj ulici, popularno nazvan Žuti most, sagrađen je 1969. godine, takođe u sklopu radova na regulaciji Begeja.
Veliki pešački most podignut je 1971. godine na mestu Velikog gvozdenog mosta, poznate „Ajfelove ćuprije”. Prethodni most je demontiran 1969. godine zbog regulisanja toka Begeja. Magistralni most u Principovoj ulici izgrađen je 1992. godine i spaja dva velika zrenjaninska naselja - Šumicu i Dolju. Dok nije izgrađen, preko reke su pešaci i biciklisti mogli čamcima. Jedan čamac je putnike prevozio kod stare fabrike šešira, a drugi kod naselja Dudara.
Prvi novi most, sagrađen u Zrenjaninu nakon tri decenije, nalazi se na trasi obilaznice oko grada i povezuje put za Klek sa putem za Mihajlovo.
Ž. Balaban