ПАЛЕ ПРВЕ КАЗНЕ У БЕОГРАДУ, Аутоматско регистровање прекорачења брзине регистровало 5 ПРЕКРШАЈА, ВИДИ СЕ ЧАК И КАД ТЕЛЕФОНИРАТЕ
Годинама читамо о томе како је највећи кривац за саобраћајне несреће, погинуле и повређене у саобраћају – неприлагођена брзина условима пута и вожња брже од прописаног.
Од понедељка је на четири локације у Београду почео да ради Систем за аутоматску детекцију прекршаја прекорачења дозвољене брзине, а његов циљ није кажњавање већ унапређење безбедности саобраћаја, напомиње заменик начелника Управе саобраћајне полиције Бојан Радовановић.
На те четири локације у Београду брзина кретања возила ограничена је на 50 километара на сат. Реч је о Булевару Михајла Пупина, код Бранковог моста, на раскрсници Булевара Николе Тесле и Улице Ушће, раскрсници Улице антифашистичке борбе и Јурија Гагарина, као и на Булевару краља Александра, код пијаце "Ђерам".
Бојан Радовановић, заменик начелника Управе саобраћајне полиције каже за РТС да се при одређивању локације где ће се поставити систем воде критеријумима као што су број саобраћајних незгода и њихове последице, индикатори понашања у саобраћају, црне тачке.
На Новом Београду од почетка године смртно страдало 13 људи
Говорећи од четири нове локације где је систем постављен, Радовановић наводи је управо на подручју општине Нови Београд од почетка године у саобраћајним несрећама погинуло 13 особа.
Указао је на то да је већ у прва 24 сата од када систем функционише на те четири локације, забележено пет екстремних прекорачења брзине, са више од 30 километра на час изнад ограничења. Наши возачи воле да искористе не само три траке, већ и да обилазе колоне возила, идући траком намењеном јавном превозу, а да би у томе успели, морају да дају гас, и ето.
Радовановић истиче да основни циљ постављања система није кажњавање већ унапређење безбедности саобраћаја и грађана. Са друге стране, очекује се да ће систем деловати превентивно на возаче и одвратити их од прекорачења брзине.
Кад вас ухвате, ево процедуре
Након што се детектује прекршај и препозна регистарска таблица, упути се позив власнику возила с обавезом да у року од осам дана достави податке о особи која је управљала возилом. Потребно је да се полицији достави неспорни доказ о особи која је била за воланом у време извршења прекршаја, објашњава Радовановић.
Додаје да се под доказом подразумева писана изјава, оверена код надлежног органа, где је возач који је управљао потврђује да је тада био за воланом.
Као што је случај са свим новчаним казнама које се тичу области саобраћаја, починилац прекршаја плаћа половину прописане казне, уколико је уплати у назначеном року.
Према његовим речима, прекорачење брзине и кретање је један од доминантних фактора када је реч о саобраћајним незгодама, нарочито са смртно страдалним учесницима.
Радовановић указује на то да се планира постављање система и на другим локацијама што ће се радити фазно.
У целој Србији систем на 131 локацији
Према плану за Београд, систем би требало да се постави на 51 локацији.
Истакао је да поред прекорачења брзине и проласка на црвено светло, систем за аутоматску детекцију контролише и некоришћење сигурносног појаса, употребу мобилног телефона, неправилно престројавање, неуступање првенства пролаза.
У Србији се такви системи налазе на 131 локацији.