PALE PRVE KAZNE U BEOGRADU, Automatsko registrovanje prekoračenja brzine registrovalo 5 PREKRŠAJA, VIDI SE ČAK I KAD TELEFONIRATE
Godinama čitamo o tome kako je najveći krivac za saobraćajne nesreće, poginule i povređene u saobraćaju – neprilagođena brzina uslovima puta i vožnja brže od propisanog.
Od ponedeljka je na četiri lokacije u Beogradu počeo da radi Sistem za automatsku detekciju prekršaja prekoračenja dozvoljene brzine, a njegov cilj nije kažnjavanje već unapređenje bezbednosti saobraćaja, napominje zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Bojan Radovanović.
Na te četiri lokacije u Beogradu brzina kretanja vozila ograničena je na 50 kilometara na sat. Reč je o Bulevaru Mihajla Pupina, kod Brankovog mosta, na raskrsnici Bulevara Nikole Tesle i Ulice Ušće, raskrsnici Ulice antifašističke borbe i Jurija Gagarina, kao i na Bulevaru kralja Aleksandra, kod pijace "Đeram".
Bojan Radovanović, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije kaže za RTS da se pri određivanju lokacije gde će se postaviti sistem vode kriterijumima kao što su broj saobraćajnih nezgoda i njihove posledice, indikatori ponašanja u saobraćaju, crne tačke.
Na Novom Beogradu od početka godine smrtno stradalo 13 ljudi
Govoreći od četiri nove lokacije gde je sistem postavljen, Radovanović navodi je upravo na području opštine Novi Beograd od početka godine u saobraćajnim nesrećama poginulo 13 osoba.
Ukazao je na to da je već u prva 24 sata od kada sistem funkcioniše na te četiri lokacije, zabeleženo pet ekstremnih prekoračenja brzine, sa više od 30 kilometra na čas iznad ograničenja. Naši vozači vole da iskoriste ne samo tri trake, već i da obilaze kolone vozila, idući trakom namenjenom javnom prevozu, a da bi u tome uspeli, moraju da daju gas, i eto.
Radovanović ističe da osnovni cilj postavljanja sistema nije kažnjavanje već unapređenje bezbednosti saobraćaja i građana. Sa druge strane, očekuje se da će sistem delovati preventivno na vozače i odvratiti ih od prekoračenja brzine.
Kad vas uhvate, evo procedure
Nakon što se detektuje prekršaj i prepozna registarska tablica, uputi se poziv vlasniku vozila s obavezom da u roku od osam dana dostavi podatke o osobi koja je upravljala vozilom. Potrebno je da se policiji dostavi nesporni dokaz o osobi koja je bila za volanom u vreme izvršenja prekršaja, objašnjava Radovanović.
Dodaje da se pod dokazom podrazumeva pisana izjava, overena kod nadležnog organa, gde je vozač koji je upravljao potvrđuje da je tada bio za volanom.
Kao što je slučaj sa svim novčanim kaznama koje se tiču oblasti saobraćaja, počinilac prekršaja plaća polovinu propisane kazne, ukoliko je uplati u naznačenom roku.
Prema njegovim rečima, prekoračenje brzine i kretanje je jedan od dominantnih faktora kada je reč o saobraćajnim nezgodama, naročito sa smrtno stradalnim učesnicima.
Radovanović ukazuje na to da se planira postavljanje sistema i na drugim lokacijama što će se raditi fazno.
U celoj Srbiji sistem na 131 lokaciji
Prema planu za Beograd, sistem bi trebalo da se postavi na 51 lokaciji.
Istakao je da pored prekoračenja brzine i prolaska na crveno svetlo, sistem za automatsku detekciju kontroliše i nekorišćenje sigurnosnog pojasa, upotrebu mobilnog telefona, nepravilno prestrojavanje, neustupanje prvenstva prolaza.
U Srbiji se takvi sistemi nalaze na 131 lokaciji.