ЕВО КАДА МОЖЕТЕ ДОБИТИ ПОВРАТ НОВЦА ЗА ЕКСКУРЗИЈЕ Незадовољни родитељи могу у ОВИМ случајевима да поднесу жалбу
Незадовољни родитељи могу да се обрате у таквим ситуацијама и ЈУТИ.
Ђаци Шесте београдске гимназије пошли су на екскурзију, али један од возача аутобуса није прошао алко-тест. Другом аутобусу, од укупно три, испразнио се акумулатор у Булевару краља Александра. Пошто су успели да га покрену преко каблова, наставили су пут. Међутим, није ту био крај непријатностима. После пређених стотинак километара, возач коме је саобраћајна полиција забранила да вози, поново је сео за волан.
Ко је надлежан
Незадовољни родитељи, према речима Александра Сеничића, директора Националне асоцијације туристичких агенција ЈУТА, могу да се обрате у таквим ситуацијама и ЈУТИ, али је права адреса Министарство просвете, односно просветна инспекција која треба да провери како је уопште дошло до реализације такве екскурзије. Такође, треба да се обрате и туристичкој инспекцији која је надлежна за рад агенција.
Сценарио за филм, али наша стварност
Оцењује да је у поменутим случајевима врло вероватно да није испуњено све што је предвиђено, пре свега неке посете музејима, долазак у одређено време на дестинацију. Када је реч о возачима аутобуса, ради се о личној одговорности.
"Пре свега то је лична одговорност возача, као и власника превоза, с обзиром на то да је дошло до те ситуације коју ја, ево први пут чујем. Да неко ко је имао алкохол у крви, после сто километара, поново седне да вози", изненађен је Сеничић.
Право на жалбу и умањење цене
Умањење цене је, сматра Сеничић, у том случају дискутабилно. Закон о туризму то предвиђа само у случају ако није испуњен програм путовања.
"У сваком случају, они имају право да поднесу захтев, да се жале. Могу да се жале и на сам квалитет аутобуса и саме вожње. То нису велики повраћаји и не утичу у великој мери на саму цену аранжмана", објашњава директор ЈУТА.
Напомиње да је туристичка агенција која је организатор одговорна за реализацију аранжмана. Међутим, она има и подизвођаче, за које је такође одговорна, јер их је ангажовала. То су возачи аутобуса, односно фирме које изнајмљују аутобусе, водичи, хотелијери. Каже да родитељи могу да се упусте у процедуру подношења жалбе и да она не би требала да буде дуга.
"У року од 15 дана од завршетка путовања, они треба да поднесу жалбу пре свега туристичкој агенцији која је извођач, а онда, уколико нису задовољни, итуристичкој инспекцији. Могу да се обрате и нама, уколико је (агенција) наша чланице. И тај процес траје још 15 дана. Дакле, у месец дана или мало више треба да се заврши комплетан поступак", појашњава Сеничић.
Родитељи одлучују о агенцији
Посебно указује на то да је Савет родитеља тај који доноси одлуку заједно с директором школе о екскурзији. Међутим, директор треба да буде неко ко је сервис родитеља. Додаје да се родитељи најчешће врло мало укључују у сам процес избора туристичке агенције. Такође, указује и на ситуације да се из године у годину појављују оне агенције које нису дале адекватну услугу раније.
"Ја сад постављам питање: зашто Савет родитеља дозвољава да та агенција конкурише уопште. Морамо да нађемо начин да оне с којима нисмо задовољни искључимо из тог процеса. Родитељи су ти који одлучују о избору агенције", закључује Сеничић.
kurir.rs/dnevnik.rs