EVO KADA MOŽETE DOBITI POVRAT NOVCA ZA EKSKURZIJE Nezadovoljni roditelji mogu u OVIM slučajevima da podnesu žalbu
Nezadovoljni roditelji mogu da se obrate u takvim situacijama i JUTI.
Đaci Šeste beogradske gimnazije pošli su na ekskurziju, ali jedan od vozača autobusa nije prošao alko-test. Drugom autobusu, od ukupno tri, ispraznio se akumulator u Bulevaru kralja Aleksandra. Pošto su uspeli da ga pokrenu preko kablova, nastavili su put. Međutim, nije tu bio kraj neprijatnostima. Posle pređenih stotinak kilometara, vozač kome je saobraćajna policija zabranila da vozi, ponovo je seo za volan.
Ko je nadležan
Nezadovoljni roditelji, prema rečima Aleksandra Seničića, direktora Nacionalne asocijacije turističkih agencija JUTA, mogu da se obrate u takvim situacijama i JUTI, ali je prava adresa Ministarstvo prosvete, odnosno prosvetna inspekcija koja treba da proveri kako je uopšte došlo do realizacije takve ekskurzije. Takođe, treba da se obrate i turističkoj inspekciji koja je nadležna za rad agencija.
Scenario za film, ali naša stvarnost
Ocenjuje da je u pomenutim slučajevima vrlo verovatno da nije ispunjeno sve što je predviđeno, pre svega neke posete muzejima, dolazak u određeno vreme na destinaciju. Kada je reč o vozačima autobusa, radi se o ličnoj odgovornosti.
"Pre svega to je lična odgovornost vozača, kao i vlasnika prevoza, s obzirom na to da je došlo do te situacije koju ja, evo prvi put čujem. Da neko ko je imao alkohol u krvi, posle sto kilometara, ponovo sedne da vozi", iznenađen je Seničić.
Pravo na žalbu i umanjenje cene
Umanjenje cene je, smatra Seničić, u tom slučaju diskutabilno. Zakon o turizmu to predviđa samo u slučaju ako nije ispunjen program putovanja.
"U svakom slučaju, oni imaju pravo da podnesu zahtev, da se žale. Mogu da se žale i na sam kvalitet autobusa i same vožnje. To nisu veliki povraćaji i ne utiču u velikoj meri na samu cenu aranžmana", objašnjava direktor JUTA.
Napominje da je turistička agencija koja je organizator odgovorna za realizaciju aranžmana. Međutim, ona ima i podizvođače, za koje je takođe odgovorna, jer ih je angažovala. To su vozači autobusa, odnosno firme koje iznajmljuju autobuse, vodiči, hotelijeri. Kaže da roditelji mogu da se upuste u proceduru podnošenja žalbe i da ona ne bi trebala da bude duga.
"U roku od 15 dana od završetka putovanja, oni treba da podnesu žalbu pre svega turističkoj agenciji koja je izvođač, a onda, ukoliko nisu zadovoljni, iturističkoj inspekciji. Mogu da se obrate i nama, ukoliko je (agencija) naša članice. I taj proces traje još 15 dana. Dakle, u mesec dana ili malo više treba da se završi kompletan postupak", pojašnjava Seničić.
Roditelji odlučuju o agenciji
Posebno ukazuje na to da je Savet roditelja taj koji donosi odluku zajedno s direktorom škole o ekskurziji. Međutim, direktor treba da bude neko ko je servis roditelja. Dodaje da se roditelji najčešće vrlo malo uključuju u sam proces izbora turističke agencije. Takođe, ukazuje i na situacije da se iz godine u godinu pojavljuju one agencije koje nisu dale adekvatnu uslugu ranije.
"Ja sad postavljam pitanje: zašto Savet roditelja dozvoljava da ta agencija konkuriše uopšte. Moramo da nađemo način da one s kojima nismo zadovoljni isključimo iz tog procesa. Roditelji su ti koji odlučuju o izboru agencije", zaključuje Seničić.
kurir.rs/dnevnik.rs