light rain
16°C
19.09.2024.
Нови Сад
eur
117.0602
usd
105.2321
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

МИЛОШ ВУЧЕВИЋ И МАЈА ГОЈКОВИЋ НА ГРАДИЛИШТУ БРЗЕ ПРУГЕ У СУБОТИЦИ; Премијер: Грађани ће брже путовати и имати више времена за породицу и пријатеље (ФОТО, ВИДЕО)

25.05.2024. 11:13 13:31
Пише:
Извор: Дневник/ С. Шушњевић, Инстаграм/ Покрајинска влада

Председник Владе Србије Милош Вучевић и председница Покрајинске владе Маја Гојковић посетили су данас градилиште брзе пруге у Суботици у којој су у току радови на још два од шест великих инфраструктурних објеката колико је пројектом предвиђено, не рачунајући захвате на горњем и доњем строју пруге. 

Реч је о надвожњаку у Мајшанској улици, чија градња је почела пре неколико месеци, а ускоро се очекује заршетак и успостављање друмског саобраћаја преко њега, и подвожњаку у Лошињској улици на ком су радови кренули у фебруару.

„Жеља нам је да се овај део Србије још више и боље развија, да људи више остају у Суботици, да буду веће плате и примања, да се бизнис брже развија, да има већи број туриста. Рекао сам градоначелнику, „Тек ћеш видети шта ће пуга да вам донесе, колико ће да покрене целу Суботицу“, навео је премијер Вучевић.

Додаје да ће људи који раде у једном граду, а живе у другом, као и студенти који путују на факултете, сада много лакше да функционишу.

„Обично, када причамо о овоме, истичемо број километара или колико ће трајати вожња возом, али суштински, ово за грађане значи брже и безбедније путовање. То значи да ће мање времена проводити на путу, а то значи да ће имати више времена за своје породице, пријатеље, децу. Моћи ће више времена да проводе онако како желе. Поред тога, ови велики инфраструктурни радови, посебно грађевина, директно подижу бруто-друштвени производ“, поручио је Вучевић

 

Додаје да је овај пројект најбољи пример онога што је програму Владе стављено као скок у будућност.

„Ово није само питање инфраструктурних радова који су веома захтевни  и изазовни. Ово су ствари које мењају и крвну слилу и изглед Србије, које ће променити и Суботицу и Бачку Тополу, Kylu и Врбас. Замислите да ће се од Суботице до Београда путовати 80 минута. То је деловало  нестварно“, навео је Вучевић.

Каже да остаје да сачекамо да мађарске колеге и да се споји пруга до Будимпеште.

„Биће то нова димензија Србије. Остаје да се након завршетка ове разлишља о rеkonsttrukciji банатске prygе од Панчева до Суботице преко Зрењанина. Да возови могу да се крећу 130 километара на сат, и да и тај део Војводине добије шансу да се развија и људи боље живе“, закључио је Вучевић.

Министар грађевинарства и инфраструктуре Горан Весић истиче да ће ово  бити најбрже изграђена пруга на свету, ако се узме у обзир време у ком је грађена и километража.

“Радови на овој деоници почели су 1. јула 2022, а 30. јула ове године сви радови ће бити завршени. Поставља се 280 километара шина, а то је зато што има више колосека у станицама. До сада је postavqеno преко 90 шина, односно 260 километара”, вели Весић.

Каже да је постављена комплетне  контактна мрежа и сигнализација.

Од 23. септембра стартују праве динамичке пробе и трајаће до 11. октобра.

„На прузи смо звршили 12 станица, три су нове - Врбас, Руменка, Мали Иђош-Ловћенац као једн , а остале су реконструисане. Направљено је 58 објеката- надвожњака, подвожњака, мостова, а 78 ако се узму у обзир и они мањих димензија као и прелази за животиње и воде“, навео је Весић.

Додаје да је Цео подухват је био врло комплексан јер је на деоноци од Београда о Суботице било 54 укрштања пруге са путевима.

Нови подвожњак у Лошињској улици у Суботици, на чијем градилишту су Вучевић и Гојковићева данас били, биће дуг 96,5 метара, а широк шест метара. Изнад њега прелазиће пет колосека брзе пруге од Новог Сада до границе са Мађарском која треба да буде завршена до краја године, знатно раније него што је уговором планирано.

З. Милосављевић

 

Аутор:
Пошаљите коментар