Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

MILOŠ VUČEVIĆ I MAJA GOJKOVIĆ NA GRADILIŠTU BRZE PRUGE U SUBOTICI; Premijer: Građani će brže putovati i imati više vremena za porodicu i prijatelje (FOTO, VIDEO)

25.05.2024. 11:13 13:31
Piše:
Foto: Dnevnik/ S. Šušnjević, Instagram/ Pokrajinska vlada

Predsednik Vlade Srbije Miloš Vučević i predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković posetili su danas gradilište brze pruge u Subotici u kojoj su u toku radovi na još dva od šest velikih infrastrukturnih objekata koliko je projektom predviđeno, ne računajući zahvate na gornjem i donjem stroju pruge. 

Reč je o nadvožnjaku u Majšanskoj ulici, čija gradnja je počela pre nekoliko meseci, a uskoro se očekuje zaršetak i uspostavljanje drumskog saobraćaja preko njega, i podvožnjaku u Lošinjskoj ulici na kom su radovi krenuli u februaru.

„Želja nam je da se ovaj deo Srbije još više i bolje razvija, da ljudi više ostaju u Subotici, da budu veće plate i primanja, da se biznis brže razvija, da ima veći broj turista. Rekao sam gradonačelniku, „Tek ćeš videti šta će puga da vam donese, koliko će da pokrene celu Suboticu“, naveo je premijer Vučević.

Dodaje da će ljudi koji rade u jednom gradu, a žive u drugom, kao i studenti koji putuju na fakultete, sada mnogo lakše da funkcionišu.

„Obično, kada pričamo o ovome, ističemo broj kilometara ili koliko će trajati vožnja vozom, ali suštinski, ovo za građane znači brže i bezbednije putovanje. To znači da će manje vremena provoditi na putu, a to znači da će imati više vremena za svoje porodice, prijatelje, decu. Moći će više vremena da provode onako kako žele. Pored toga, ovi veliki infrastrukturni radovi, posebno građevina, direktno podižu bruto-društveni proizvod“, poručio je Vučević

 

Dodaje da je ovaj projekt najbolji primer onoga što je programu Vlade stavljeno kao skok u budućnost.

„Ovo nije samo pitanje infrastrukturnih radova koji su veoma zahtevni  i izazovni. Ovo su stvari koje menjaju i krvnu slilu i izgled Srbije, koje će promeniti i Suboticu i Bačku Topolu, Kylu i Vrbas. Zamislite da će se od Subotice do Beograda putovati 80 minuta. To je delovalo  nestvarno“, naveo je Vučević.

Kaže da ostaje da sačekamo da mađarske kolege i da se spoji pruga do Budimpešte.

„Biće to nova dimenzija Srbije. Ostaje da se nakon završetka ove razlišlja o rekonsttrukciji banatske pryge od Pančeva do Subotice preko Zrenjanina. Da vozovi mogu da se kreću 130 kilometara na sat, i da i taj deo Vojvodine dobije šansu da se razvija i ljudi bolje žive“, zaključio je Vučević.

Ministar građevinarstva i infrastrukture Goran Vesić ističe da će ovo  biti najbrže izgrađena pruga na svetu, ako se uzme u obzir vreme u kom je građena i kilometraža.

“Radovi na ovoj deonici počeli su 1. jula 2022, a 30. jula ove godine svi radovi će biti završeni. Postavlja se 280 kilometara šina, a to je zato što ima više koloseka u stanicama. Do sada je postavqeno preko 90 šina, odnosno 260 kilometara”, veli Vesić.

Kaže da je postavljena kompletne  kontaktna mreža i signalizacija.

Od 23. septembra startuju prave dinamičke probe i trajaće do 11. oktobra.

„Na pruzi smo zvršili 12 stanica, tri su nove - Vrbas, Rumenka, Mali Iđoš-Lovćenac kao jedn , a ostale su rekonstruisane. Napravljeno je 58 objekata- nadvožnjaka, podvožnjaka, mostova, a 78 ako se uzmu u obzir i oni manjih dimenzija kao i prelazi za životinje i vode“, naveo je Vesić.

Dodaje da je Ceo poduhvat je bio vrlo kompleksan jer je na deonoci od Beograda o Subotice bilo 54 ukrštanja pruge sa putevima.

Novi podvožnjak u Lošinjskoj ulici u Subotici, na čijem gradilištu su Vučević i Gojkovićeva danas bili, biće dug 96,5 metara, a širok šest metara. Iznad njega prelaziće pet koloseka brze pruge od Novog Sada do granice sa Mađarskom koja treba da bude završena do kraja godine, znatno ranije nego što je ugovorom planirano.

Z. Milosavljević

 

Piše:
Pošaljite komentar