moderate rain
11°C
22.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9952
usd
110.9275
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Влада донела нову Стратегију заштите потрошача 2019-2024.

27.12.2019. 11:45 11:47
Пише:
Фото: Танјуг (Видео)

БЕОГРАД: Влада Србије донела је нову Стратегију заштите потрошача за период 2019. до 2024. године, објављено је у Службеном гласнику.

Србија је у области заштите потрошача у фази израде преговарачке позиције у оквиру преговарачког поглавља 28 и у стратешком периоду се очекује њено усвајање и поцетак преговора.

Међутим, и поред тога што је ова уставна категорија садржана у међународном уговору као једна од обавеза, јачање заштите потрошача је првенствено неопходно у интересу сопствених грађана и као таква, уређена законским и подзаконским актима и планирана стратешким документима, наводи се у Стратегији.

У prеthodnom периоду плански приступ заштити потрошача садржан је у Националном програму од 2007. до 2012. године, након чега је усвојена Стратегија за заштиту потрошача за период 2013 до 2018. године.

У овом периоду, како се наводи, извршена је потпуна хармонизација са правним тековинама ЕУ у области заштите потрошача.

”Удружења потрошача су у овом периоду адекватно оснажена на шта указује и податак да су финансијска средства која им се додељују забележила раст са 7 милиона динара, колико је алоцирано удружењима потрошача у 2014. години, на 18,4 милиона динара колико је додељено 2018. године".

Поред повећања износа финансијске помоћи, наводи се даље, порастао је и број удружења потрошача којима су додељена финансијска средства за спровођење пројеката.

Тако је са почетних четири удружења потрошача колико их је добило дотације у првој години финансијске помоћи, тај број порастао на 11 током prеthodnog периода.

Када је реч о периоду који је покривала prеthodna стратегија, укупан број приговора потрошача примљених између 2014. и 2018. године износио је 91.346.

Што се тиче начина регистрације приговора, највише их је поднето телефоном, затим путем е-поште и лично.

Највећи број бележи се у Београду (36 одсто), Војводини (26 процента), затим Шумадији и Западној Србији (20 посто) и Јужној и Источној Србији (18 процената)...

У погледу поделе приговора по врстама робе или услуга, издвајају се електронске комуникационе услуге (18,5 одсто), обућа (17,9 процената), услуге од општег економског интереса (8,9 одсто), рачунари и ИТ опрема (7,3 процента).

Остали приговори односе на кућне апарате (5,2 процента), намештај (4,2 одсто), телевизоре (3,8 посто) и одећу (3,8 процента).

Пише:
Пошаљите коментар
Влада Србије усвојила Закон о пореклу имовине

Влада Србије усвојила Закон о пореклу имовине

26.12.2019. 14:38 14:38