Потребно повећати број инспектора за 25 одсто
БЕОГРАД: Инспектори санитарне, тржишне, управне и инспекције рада почели су са обуком за коришћење платформе е-инспектор, која ће, у складу са циљем дигитализације целокупне јавне управе, допринети бржем и ефикаснијем раду и смањити могућност корупције.
Премијерка Србије Ана Брнабић и министар државне управе и локалне самуоправе Бранко Ружић обишли су данас инспекторе који пролазе обуку у Српско-корејском информатичко-приступном центру и поручили да ће следеће године грађани у много већој мери осетити корист од дигитализације јавне управе.
Премијерка је навела да је е-инспектор стратешки искорак, и додала да ће од 1. јануара стартовати јединствена база пореских дуговања, где ће онлајн моћи да се измирују пореске обавезе, од 8. јануара крећу ваучери за сезонце, онлајн пријава сезонских радника у сектору пољопривреде, уверење о држављанству ће бити доступно у електронском облику, а завршава се и адресни регистар.
Она је објаснила да је РГЗ завршио израду елабората уличних система у свим градовима и општинама у Србији, те да је у адресном регистру Србије на почетку ове године евидентирано 54.859 улица, а након спроведеног пројекта ажурирања адресног регистра утврђено је да Србији недостаје још 66.480 улица.
"Толико је то све било запуштено, сада то средујемо и сваки грађанин ће имати назив улице и број тамо где станује", рекла је она и подвукла да ће током следеће године грађани у пуном капацитету осетити корист од дигитализације јавне управе.
Премијерка је додала да ће од 1. јануара Србија по први пут имати Фонд за науку који ће бити финансиран и од стране привреде и који је део напора Владе да задржи младе људе и да им поручи да верују у себе и своју земљу.
Министар Ружић рекао је да је садашњи број од 6.500 инспектора недовољан и да би по европским стандардима њих требало да буде за 25 одсто више, као и да је ове године обезбеђена корекција корективног коефицијента за инспекторе на локалу који ће омогућити повећање плата за до 20 одсто.