Potrebno povećati broj inspektora za 25 odsto
BEOGRAD: Inspektori sanitarne, tržišne, upravne i inspekcije rada počeli su sa obukom za korišćenje platforme e-inspektor, koja će, u skladu sa ciljem digitalizacije celokupne javne uprave, doprineti bržem i efikasnijem radu i smanjiti mogućnost korupcije.
Premijerka Srbije Ana Brnabić i ministar državne uprave i lokalne samuoprave Branko Ružić obišli su danas inspektore koji prolaze obuku u Srpsko-korejskom informatičko-pristupnom centru i poručili da će sledeće godine građani u mnogo većoj meri osetiti korist od digitalizacije javne uprave.
Premijerka je navela da je e-inspektor strateški iskorak, i dodala da će od 1. januara startovati jedinstvena baza poreskih dugovanja, gde će onlajn moći da se izmiruju poreske obaveze, od 8. januara kreću vaučeri za sezonce, onlajn prijava sezonskih radnika u sektoru poljoprivrede, uverenje o državljanstvu će biti dostupno u elektronskom obliku, a završava se i adresni registar.
Ona je objasnila da je RGZ završio izradu elaborata uličnih sistema u svim gradovima i opštinama u Srbiji, te da je u adresnom registru Srbije na početku ove godine evidentirano 54.859 ulica, a nakon sprovedenog projekta ažuriranja adresnog registra utvrđeno je da Srbiji nedostaje još 66.480 ulica.
"Toliko je to sve bilo zapušteno, sada to sredujemo i svaki građanin će imati naziv ulice i broj tamo gde stanuje", rekla je ona i podvukla da će tokom sledeće godine građani u punom kapacitetu osetiti korist od digitalizacije javne uprave.
Premijerka je dodala da će od 1. januara Srbija po prvi put imati Fond za nauku koji će biti finansiran i od strane privrede i koji je deo napora Vlade da zadrži mlade ljude i da im poruči da veruju u sebe i svoju zemlju.
Ministar Ružić rekao je da je sadašnji broj od 6.500 inspektora nedovoljan i da bi po evropskim standardima njih trebalo da bude za 25 odsto više, kao i da je ove godine obezbeđena korekcija korektivnog koeficijenta za inspektore na lokalu koji će omogućiti povećanje plata za do 20 odsto.