overcast clouds
22°C
20.09.2024.
Нови Сад
eur
117.058
usd
105.2585
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Почели радови на модернизацији пруге Београд - Будимпешта

28.11.2017. 14:33 17:16
Пише:
Извор: Tanjug

БЕОГРАД: Радови на модернизацији и реконструкцији пруге Београд-Будимпешта почели су данас на Железничкој станици у Земуну, а свечаном почетку тих радова присуствовала је председница Владе Србије Ана Брнабић.

Трилатерални пројекат модернизације железничке пруге Београд - Будимпешта, први је прекогранични пројекат у оквиру оквиру сарадње Кине и земаља Централне и Источне Европе, који заједнички реализују Србија, Мађарска и Кина. 



Укупна вредност изградње пруге у Србији је око две милијарде долара.


Јевтић: Србија ће имати све што има и Европа



Директор Инфраструктуре Железнице Србије Мирољуб Јевтић рекао је данас да ће прва деоница пруге Београд - Будимпешта, Београд Центар - Стара Пазова, делом имати четири колосека, што ће бити прва таква пруга у Србији, те да ће на два колосека возови ићи брзином од 200 километара у путничком саобраћају и на друга два брзином од 120 километара у теретном саобраћају. 



На почетку радова на модернизацији прве брзе бруге у станици Земун, Јевтић је навео да ће прва деоница Београд Ценатар - Стара Пазова, дужине 34,5 километара бити изграђена у наредних 36 месеци. 




У оквиру пројекта, прва деоница на којој започињу радови је Београд Центар - Стара Пазова. 



Пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехничке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд Центар - Батајница до 120 км/сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 км/сат. 



Деоница од Београда до Старе Пазове дужине је 34,5 километара.


Михајловић: Србија сигурно неће уводити вињете на аутопуту

Србија није спремна да наплаћује путарину на регионалним и локалним путевима, те сигурно неће уводити вињете на аутопуту, рекла је данас министарка Зорана Михајловић. 



Како је објаснила, ако би у овом тренутку биле уведене, саобраћај би у великом делу био пребачен на регионалне путеве. 



"То би значило да би се додатно оштетили још несређени регионални путеви, а ми свакако не бисмо могли од наших грађана да наплаћујемо регионалне путеве. То су разлози зашто смо се определили да останемо на затвореном систему и пре свега на електронској наплати путарине (ЕНП)", рекла је потпредседница владе новинарима након отпочињања радова на градњи пруге Београд - Будимпешта. 




Радове на тој деоници ће изводити "China Railways Инртернатионал" и "China Communications Цонструцтион Company", а вредност уговора је 350,1 милиона долара. 



Обележавању почетку радова присуствоваће потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, као и заменик директора Националне комисије за развој и реформу НР Кине Њанг Џиаотао, саопштено је из Владе Србије.

Пројекет предводник кинеске сарадње са 16 земаља ЦИЕ

БЕОГРАД: Пројекат модернизације пруге Београд - Будимпешта је пројекат предводник кинеске сарадње са 16 земаља Централне и Источне Европе и пројекат пример кинеско-српске стратешке сарадње, поручио је данас председник "China Railways Интернатионал" Јанг Џонг Мин.

Јанг је, обраћајући се на свечаном почетку радова на модернизацији пруге, рекао да главни уговарач на пројекту, конзорцијум компанија "China Railways Интернатионал" и "China Communications Цонструцтион Company" осећа велику одговорност и част због поверене мисије и дао неколико чврстих обећања.

"Прво, савесно поштовање законских прописа Србије. Током реализације пројекта савесно ћемо поштовати прописе Србије, поступати у строгој сагласности са процедурама изградње, извршавати обавезе у погледу извођења радова, управљем уговора, запошљавањем, заштите животне средине", рекао је Јанг.

Како је рекао, снажењем техничке сарадње оствариће се добро партнерство.

"Вођени принципом зајединчке изградње са српским Железницама уживаћемо плодове искуства, изградње и технолошких постигнућа развоја кинеским железница", рекао је Јанг.

Као треће обећање, Јанг је поручио да ће кинеске компаније радити на подизању ниова управљања локалном приоизвођњим, те да ће кинеска страна у потпуности искористити ресурсе локалних предузећа и сарађивати са њима.

Србија и Кина, истакао је, имају традиционално пријатељске односе који су дубоко укорењени, а изградња сигурне, модерне и високо ефикасне пруге Београд - Будимпешта је заједнички циљ за који се боре српска и кинеска страна.

"Ишчекујемо дан скорог пуштања у рад пруге Београд - Будимпешта. дан када ћемо заједно са народом Србије уживати у плодовима развоја српско-кинеске сарадње", закључио је Јанг.

Аутор:
Пошаљите коментар
Мировић: Пруга Београд–Будимпешта значајна за целу државу

Мировић: Пруга Београд–Будимпешта значајна за целу државу

14.10.2016. 21:03 09:06