Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Михајловић: Коридор 10 показао значај инфраструктуре за Србију

26.05.2019. 09:28 09:30
Пише:
Фото: Tanjug

БЕОГРАД: Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да је поносна што је завршен Коридор 10, истичући да иза тога стоји велики рад министарства и ње лично.

"Када сам почела да водим овај ресор, инфраструктура је често била тема вицева и готово спрдње. Причало се да ли је нешто пре рока или после рока и то је резултат рада мојих prеthodnika. Највише што сам могла трудила сам се да променим ту слику", рекла је Михајловићева за недељну "Политику".

Она истиче да је желела да људи схвате да је инфраструктура важна као полиција, војска и као било који други ресор, да је можда и најважнија зато што покреће привреду, повезује нас унутар земље и са светом и омогућава компанијама да раде.

Михајловићева је први пут говорила о томе шта се дешавало ван градилишта Коридора 10 и какви су све проблеми морали да се решавају да би се завршила последња деоницу кроз Грделичку клисуру.

"Притискали смо извођаче да раде свој посао, имали смо састанке с њима од јутра до вечери. Тамо где су постојале дилеме ускакали смо као министарство и доносили одређене одлуке да би се ствари завршавале. Ту је било јавашлука...Било је свађа, бацања папира, јурњаве са власницима компанија које ништа нису урадиле. Ја знам сваки корак који је урађен у Грделичкој клисури, знам где је први метар асфалта стављен, знам сваки метар тунела...Било је ситуација где су се људи измицали и нису желели да доносе одређене одлуке, није им било пријатно и нису били претерано срећни што смо присутни и у Грделичкој клисури и што их контролишемо. Али сада сам сигурна да је то био једини пут да се неке ствари заврше", навела је Михајловићева.

Она је напоменула да многи мисле да министарство у великим инфраструктурним пословима стоји са стране, али је додала да то не изгледа тако.

"Критиковали су ме што сам одлазила на градилиште, што сам спавала у Грделици, што сам указивала на пропусте. Коментарисали су да ли носим бели или розе шлем, да ли се он слаже са гардеробом или не. Свачега је било. Али да све то нисам тако радила, сигурна сам ауто-пут кроз Гределичку клисуру не бисмо завршили онако како смо планирали, да пре туристичке сезоне буде пуштен у саобраћај. Шалила сам се и рекла ево могу и у лакованим ципелама да је отворим. Али смо ми много пари ципела потрошили да би то било тако", истакла је Михајловићева.

Она је додала да су њени сарадници буквално живели у Грделичкој клисури јер је то био једини начин да знају шта се стварно дешава како би истог тренутка могли да реагују.

Потпредседница владе каже да још нема тачне рачунице колико укупно кошта ауто-пут кроз Грделичку клисру, додаје да је пројектовани износ био 240 милиона евра, али да очекује да крањи износ буде већи од 350 милиона евра.

Наводи да Коридор 10 треба да буде школа, посебно јужни крак, да се види како неки пројекти измакну када се тако дуго раде и да неке ствари више не понављамо.

"Нема почетка градње док се не припреми комплетна документација и не заврши експропријација. Губили смо време и новац на препројектовање. Постоје пројектна решења у неким деловима косина која не знам зашто су као таква била одобрена. То не кажем ја, то каже струка. Суштински то је довело до повећања времена и трошкова", рекла је Михајловићева.

Говорећи о новим пројектима, Михајловићева је рекла да о том пројекту преговора са америчком компанијом "Бехтел", а о финансирању са америчким и британским банкама.

Цена овог аутопута је 800 милиона евра и нису тачне информације да је цена овог ауто-пута могла да буде јефтинија.

"Било је министара што су излазили и причали све и свашта, један од њих је имао обичај да каже ми ћемо то да завршимо за годину и коштаће 500, 600, 700 милиона видећемо колико. Нико није потврдио те цене, ни Кинези ни Американци. У то време они су причали само аутопуту. Ми смо после онога што смо преживели 2014. због поплава изменили законе и морамо да урадимо и заштиту од поплава. Али ту увек иде и она политичка прича дајемо Американцима да граде, а они су нас бомбардовали", каже она.

Како истиче министарка, у Србији граде Руси, Азербејџанци, Кинези.

"Ту су ЕИБ, ЕБРД, Светка банка. Инфраструктура није само инфраструктура, она јесте и политика. "Бехтел" је једна од најбољих светских компанија. Они имају другачији начин рада и добро је да то постоји и добро је да људи овде уче", истиче Зорана Михајловић.

"Што више градимо међународних коридора са највећим светским компанијама, ми смо политички стабилнији и у било ком неком будућем политичком проблему другачије се гледа на нас", закључила је Михајловићева.

Пише:
Пошаљите коментар