ПРЕПОЗНАТЉИВИ НАТПИСИ АЛЕКСАНДРА ТОПИЋА Стварање је најприродније стање
„Нежно а јако”, „Жене ће спасити свет” и „Ко ти је то рекао? Интуиција.” само су неки од препознатљивих натписа које осмишљава Александар Топић.
По занимању графички дизајнер са мастером из цртања, Александар је изградио истоимени бренд, бавећи се примењеном уметношћу, стварајући пароле првенствено за беџеве, а касније их стављајући и на шоље, честитке и лептир-машне. Поред овога, бави се израдом логоа и брендинга за фирме, а у последње време се опробава и као ди-џеј.
Грађење свог првог и за сада главног бизниса, који је срећан спој уметности и предузетништва, започео је још пре 12 година, као студент са кутијом својих оригиналних беџева.
– Када бих ишао са неким да се видим, носио бих ту кутију беџева да се похвалим шта то ново радим – каже он, присећајући се својих првих корака. – И дан-данас ми буде лепо када се сетим прве куповине, то је мени била као планина велика ствар.
С временом су уследили и разнолики дизајни на лептир-машнама, које су биле најпопуларније између 2013. и 2015. године, а сада живе свој пензионерски живот. Од 2016. на беџевима су сем илустрација и пароле, од којих је прва „Нежно а јако”, која је првобитну популарност стекла на Инстаграму, објављена као дизајн у духу тадашње естетике друштвених мрежа. Међутим, прави бум уследио је када је свој производ смело понудио „Супермаркету”, концепту радњи на Дорћолу, који је прихватио његов производ.
– На самом почетку, особа врло значајна за афирмацију и медијску присутност био је Срђан Швељо, уз чију сам подршку и регистар мог рада брзо завршио на страницама тада савремених и модерних магазина – објашњава Топић. – Пароле су са беџева, којих, чини се, никад нема довољно, убрзо прешле и на шоље, мајице, честитке и увек тражене налепнице.
Иако Александар у свом раду никада није имао ментора, радо прима сугестије блиских људи и занима га шта његова публика жели да види, али је, како каже, научио да не може свима да удовољи и да му је у раду најбитније да има аутономију као уметник. То се огледа у чак седам самосталних изложби које има иза себе, а које воли да припреми „од А до Ш”. Такође, поред сталних, има и сезонске колекције.
– У свакој сезони сам имао нешто што је био врхунац мојих идеја и на шта сам најпоноснији, а ове године би то био зимски пројекат „Магичне пароле”, кутије са шљокицама и течношћу – објашњава он.
Како је уметник непресушне инспирације, најприродније стање за њега је стварање, тад је сасвим свој и највише му прија када то може да ради без притиска и рока. Како каже, никад није имао проблема са блокадом и кад год се осећао у неку руку заглављено, само се мењао смер у ком је ишао.
У последње време се опробава и као ди-џеј, а „врти” оно што назива урбани турбофолк у новосадском кафеу-књижари „Нублу”.
– Има та једна тачка када сте почетник, а наиван, и не знате да процените и у целом том ходу не стигнете ни да сумњате у себе – говори, неминовно се присећајући старих почетака, кроз узбудљиво искуство нових.
Александрови производи се могу пронаћи у „Уникатном кутку” (Трг младенаца 6), а могу се поручити онлајн, путем његове Инстаграм странице ацамацацици.
Текст и фото: Н. Шолаја