PREPOZNATLJIVI NATPISI ALEKSANDRA TOPIĆA Stvaranje je najprirodnije stanje
„Nežno a jako”, „Žene će spasiti svet” i „Ko ti je to rekao? Intuicija.” samo su neki od prepoznatljivih natpisa koje osmišljava Aleksandar Topić.
Po zanimanju grafički dizajner sa masterom iz crtanja, Aleksandar je izgradio istoimeni brend, baveći se primenjenom umetnošću, stvarajući parole prvenstveno za bedževe, a kasnije ih stavljajući i na šolje, čestitke i leptir-mašne. Pored ovoga, bavi se izradom logoa i brendinga za firme, a u poslednje vreme se oprobava i kao di-džej.
Građenje svog prvog i za sada glavnog biznisa, koji je srećan spoj umetnosti i preduzetništva, započeo je još pre 12 godina, kao student sa kutijom svojih originalnih bedževa.
– Kada bih išao sa nekim da se vidim, nosio bih tu kutiju bedževa da se pohvalim šta to novo radim – kaže on, prisećajući se svojih prvih koraka. – I dan-danas mi bude lepo kada se setim prve kupovine, to je meni bila kao planina velika stvar.
S vremenom su usledili i raznoliki dizajni na leptir-mašnama, koje su bile najpopularnije između 2013. i 2015. godine, a sada žive svoj penzionerski život. Od 2016. na bedževima su sem ilustracija i parole, od kojih je prva „Nežno a jako”, koja je prvobitnu popularnost stekla na Instagramu, objavljena kao dizajn u duhu tadašnje estetike društvenih mreža. Međutim, pravi bum usledio je kada je svoj proizvod smelo ponudio „Supermarketu”, konceptu radnji na Dorćolu, koji je prihvatio njegov proizvod.
– Na samom početku, osoba vrlo značajna za afirmaciju i medijsku prisutnost bio je Srđan Šveljo, uz čiju sam podršku i registar mog rada brzo završio na stranicama tada savremenih i modernih magazina – objašnjava Topić. – Parole su sa bedževa, kojih, čini se, nikad nema dovoljno, ubrzo prešle i na šolje, majice, čestitke i uvek tražene nalepnice.
Iako Aleksandar u svom radu nikada nije imao mentora, rado prima sugestije bliskih ljudi i zanima ga šta njegova publika želi da vidi, ali je, kako kaže, naučio da ne može svima da udovolji i da mu je u radu najbitnije da ima autonomiju kao umetnik. To se ogleda u čak sedam samostalnih izložbi koje ima iza sebe, a koje voli da pripremi „od A do Š”. Takođe, pored stalnih, ima i sezonske kolekcije.
– U svakoj sezoni sam imao nešto što je bio vrhunac mojih ideja i na šta sam najponosniji, a ove godine bi to bio zimski projekat „Magične parole”, kutije sa šljokicama i tečnošću – objašnjava on.
Kako je umetnik nepresušne inspiracije, najprirodnije stanje za njega je stvaranje, tad je sasvim svoj i najviše mu prija kada to može da radi bez pritiska i roka. Kako kaže, nikad nije imao problema sa blokadom i kad god se osećao u neku ruku zaglavljeno, samo se menjao smer u kom je išao.
U poslednje vreme se oprobava i kao di-džej, a „vrti” ono što naziva urbani turbofolk u novosadskom kafeu-knjižari „Nublu”.
– Ima ta jedna tačka kada ste početnik, a naivan, i ne znate da procenite i u celom tom hodu ne stignete ni da sumnjate u sebe – govori, neminovno se prisećajući starih početaka, kroz uzbudljivo iskustvo novih.
Aleksandrovi proizvodi se mogu pronaći u „Unikatnom kutku” (Trg mladenaca 6), a mogu se poručiti onlajn, putem njegove Instagram stranice acamacacici.
Tekst i foto: N. Šolaja