Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ЈГСП: Аутобуси градским друмовима прешли 14,5 милиона километара

29.08.2022. 11:17 11:19
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Јавно градско саобраћајно предузеће “Нови Сад” током прошле године остварило је приходе од 3.174.231.248 динара, док су расходи износили 3.450.082.517 динара, наводи се у Извештају о реализацији Програма пословања ЈГСП “Нови Сад” за 2021. годину.

Запослених је било 1.294, за 16 мање од планираног, а од тог броја, њих 1.130 било је у радном је односу на неодређено, а 164 на неодређено време. 

Возачи аутобуса Градског превозника током прошле године превезли су 36.134.549 путника у градском, приградском и међумесном саобраћају, за осам одсто више у односу на 2020. годину. У Извештају се наводи и да су аутобуси током прошле године укупно прешли више од 14 и по милиона километара (14.732.039). 

Лане је на име текућих субвенција том предузећу пренето укупно 1.098.000.000 динара – за набавку горива скоро 800 милиона, а за економски опоравак од епидемије вируса ковид 300 милиона динара. Из капиталних субвенција градског buyeta финансирана је замена десет киоска на одлазним перонима Међумесне аутобуске станице (МАС) и на терминалу у Шафариковој улици, за шта је издвојено скоро 11 милиона динара (10.798.920), потом изградња осам долазних перона на МАС, што је коштало 6 милиона, док је прва фаза санације и реконструкције моторног и лимарског одељења коштала 27 и по милиона динара. За набавку 350 валидатора издвојено је малтене 33 милиона динара (32.886.000), за израду канала са подовима у халама 18 милиона и 2.895.162 динара за реконструкцију тоалета на Аутобуској станици. 

– Предузеће је интензивно радило на повећању прихода увођењем система електронске наплате карата, а урађена је и детаљна анализа рентабилности свих линија ради оптимизације реда вожње и смањења трошкова, заједно са Саобраћајним факултетом из Новог Сада – наводи се у Извештају и додаје да је током 2021. године појачана и контрола путника на терену, као и контрола боловања запослених ради спречавања злоупотребе.


Возни парк 

Градски превозник лане је располагао са 266 аутобуса – 194 соло, 62 зглобна и десет возила мањег капацитета. Прошле године испоручено је и 29 нових аутобуса са погоном на ЦНГ, од чега је 24 соло и пет зглобних. Према мишљењу Техничког сектора, због старости и техничке неисправности, расходована су 24 аутобуса.  


Такође, у Извештају се наводи и да у градском и приградском саобраћају постоји сива економија, односно, таксисти који нелегално превозе путнике, што утиче на смањење прихода предузећа, а на то је у великој мери утицала и пандемија коронавируса. 

Међу запосленима, највише их је било са средњом стручном спремом (577), док је просечна старост возача аутобуса 47 година. Највише возача (454) има између 40 и 50 година, више од 60 година њих 99, док је запослених млађих од 30 година 57. Међу запосленима највише је мушкараца (1.116), док је у предузећу запослено само 178 жена. По стажу, изједначен је број запослених са више од 35 година стажа и оних са стажом између 15 и 20 година. Највише запослених било је у септембру, њих 1.305, да би у децембру прошле године та бројка била 1.294. Иначе, разлика у броју запослених на почетку и крају прошле године је у једном раднику мање. Како се у Извештају наводи, седамнаесторо радника се током прошле године пензионисало. 

Број продатих месечних карата за ђаке смањен је за половину (36.360 продатих ) у односу на 2020. годину (73.414), и то, како се наводи, због увођења онлајн наставе, па ђаци нису имали потребе да купују месечне карте за градски превоз. С друге стране, повећана је продаја месечних карата за запослене за два одсто (176.936 продатих).

Предузеће је од превоза путника у градском, приградском и међумесном саобраћају приходовало 1.748.079.144 динара, за 14 одсто више него у 2020. години. 

Д. Андулајевић 

Пише:
Пошаљите коментар