(ВИДЕО) „ДНЕВНИК” НА ЛИЦУ МЕСТА: НАПРЕДУЈУ РАДОВИ НА ФРУШКОГОРСКОМ КОРИДОРУ – МОСТ ПРЕКО ДУНАВА СЕ СПУШТА У СРЕМ Траса кренула кроз Петроварадински рит
Фрушкогорски транспортни коридор који се истовремено гради на неколико локација по Срему полако добија обрисе свог крајњег изгледа али ће се комплетна траса ове саобраћајнице преко Фрушке горе на Гугловим мапама моћи видети тек за две године за када је најављен и завршетак овог прилично компликованог пројекта.
Екипа „Дневника” обишла је радове са сремске стране, у Петроварадину.
Најкомпликованији су свакако тунел испод Иришког венца и мост преко Дунава који ће спојити Каћ и Петроварадин. Седам километара тунела (у оба правца по 3,5 км) се још увек буши и очекује се да се тунел физички пробије током наредне године, док се последњих пар месеци радови на мосту код Петроварадина убрзано приближавају овом месту. Наиме, стубови приступних саобраћајница будућем мосту већ се постављају у залеђу петроварадинског насеља Садови и једним делом усмеравају будући пут постојећом долмом у правцу Цркве Снежне Госпе на Текијама у близини које ће се пробијати тунел Ширине у дужини од 350 метара.
Стубови приступних саобраћајница будућем мосту већ се постављају у залеђу петроварадинског насеља Садови и једним делом усмеравају будући пут постојећом долмом у правцу Цркве Снежне Госпе на Текијама у близини које ће се пробијати тунел Ширине у дужини од 350 метара
Долма је већ највећим делом насута каменом и песком, а осим носећих стубова главне саобраћајнице, поставља се и сива инфраструктура за укључења и искључења за будући мост. Са петљи на петроварадинској страни возила ће се прикључити на садашњу Рељковићеву улицу и Карловачки пут, са тим да ће у оквиру изградње моста до ових петљи од Жежељевог моста бити урађена брза саобраћајница. Вијадукт преко Петроварадинског рита, осим у Садовима, сада је видљив и са Карловачког пута.
Долма је већ највећим делом насута каменом и песком, а осим носећих стубова главне саобраћајнице, поставља се и сива инфраструктура за укључења и искључења за будући мост
Мост који ће бити дугачак 1.766 метра, повезаће Петроварадин са аутопутем Е-75 са бачке стране и имаће и транзитну улогу за теретни саобраћај, тако да камиони који су у транзиту, више неће пролазити кроз Петроварадин и Нови Сад. Такође, мост ће омогућити везу ауто-путева Суботица - Нови Сад - Београд и Нови Сад - Зрењанин - Београд са Фрушкогорским коридором, односно Румом. На петљи Рума биће повезан са ауто-путем Е-70 Београд-Загреб и ауто-путем Рума-Шабац и даље брзом саобраћајницом ка Лозници. Преко тог моста обезбедиће се веза и са паневропским коридорима 10 и 10Б.
Мост почиње 5.536 метара од почетка Фрушкогорског коридора код Каћа, а завршава се на 7.200 метара од почетка, премошћујући 560 метара широк Дунав. Састоји се од 668 метара дуге северне прилазне конструкције, која се протеже на каћкој страни, главне мостовске конструкције дужине 505 метара и јужне прилазне конструкције на петроварадинској страни, која је дужине око 488 метара.
Завршена сва 34 стубна места
Јесењи викенд преподне пред кишу, искористио је и директор Коридора Србије Александар Антић да, са генералним директором ЦРБЦ Србија за Централну и Источну Европу Јанг Донгом, обиђе радове с каћке стране моста преко Дунава у склопу Фрушкогорског коридора. Како је, на друштвениом мрежама објавио, били су на плочи стубног места Ц1 моста.
„Мост дужине око 1.700 метара, са 34 стубна места која су завршена у целости, поприма обрисе финалног изгледа, када ће спојити Петроварадин са левом страном Дунава, у близини Каћке петље”, забележио је Антић.
Мост, као и део Фрушкогорског коридора од Каћа до Петроварадина, имаће пешачке и бициклистичке стазе ширине по два метра
Ширина моста је 28 метара, а прилазне конструкције широке су 25 метара. Предвиђене су две коловозне, са по две саобраћајне траке широке по 3,5 метара. Мост, као и део Фрушкогорског коридора од Каћа до Петроварадина, имаће пешачке и бициклистичке стазе ширине по два метра.
Вијадукт преко Петроварадинског рита, осим у Садовима, сада је видљив и са Карловачког пута
На силаску с моста са сремске стране биће изграђена петља и нови пут до друмско-железничког моста, који ће служити као део обилазнице око Петроварадина. Један прилаз мосту, усмерен ка Новом Сад, налази уз комплекс некадашње „Победе“, са петљом на Рељковићевој улици чији ће један део бити претворен у брзу саобраћајницу која води до Жежељевог моста. Други прилаз, усмерен ка Сремским Карловцима, иде уз шуму поред Дунава и биће део Фрушкогорског коридора. Са Карловачким друмом спаја се петљом у близини Кошарићеве баре, недалеко од цркве на Текијама. Одатле, Фрушкогорски коридор наставиће до дела Улице Рачког и Мишелука, поред МОЛ пумпе, све до Иришког венца где ће бити тунел испод Фрушке горе дугачак 3,5 километра.
На силаску с моста са сремске стране биће изграђена петља и нови пут до друмско-железничког моста, који ће служити као део обилазнице око Петроварадина
Темељи свих стубова урађени су на бушеним шиповима, а стубови главног пилона ослањаће се на 37 бушених шипова пречника 1,5 метара и дужине око 36 метара. Мост је пројектован као мост са косим затегама, са распонском конструкцијом од преднапрегнутог бетона променљивог попречног пресека и са двоструким кратким пилонима закошеним ка споља и високим 25 метара.
Нико Перковић
Фото: Слободан Шушњевић
Видео: vojvodinauzivo.rs