(ФОТО, ВИДЕО) ВУЧИЋ ОБИШАО РAДОВЕ НА ТУНЕЛУ ИРИШКИ ВЕНАЦ Са 3.5 км, ово ће бити НАЈДУЖИ ТУНЕЛ У СРБИЈИ
Председник Србије Александар Вучић обилази радове на излазном порталу тунела "Иришки венац" у оквиру пројекта Нови Сад – Рума, Фрушкогорски коридор.
Званично обраћање председника Србије
Председник се првенствено захвалио свим радницима и амбасадору Кине што је присутан.
- Срећан сам кад видим овакве резултате нашег заједничког рада. Хвала вашим компанијама на изузетном ангажману. Поносан сам кад видим колики је напредак. Невероватно је колико је напредак. Ово је најдужи тунел у целој Србији, две цеви од 7 километара, дакле 57,8 посто радова је извршено. Идемо и на време и испред времена. Много сам срећан и задовољан. Спојиће Нови Сад, петроварадин, Парагово и испод Фрушке Горе, преко Ривице до Ирига, даље до Руме и онда излази на Београд-Шид и Београд-Шабац-Лозница ауто-пут. За пола сата ће Новосађани бити на путу Београд-Шид-Шабац. И то лагане вожње.
Председник се осврнуо на оптужбе да своје обавезе планира у исто време када су и протестни скупови против рударења литијума у Србији.
- Не нисам се синоћ обратио у 19 већ после 20 сати. Сачекао сам да се заврше протести. Ви волите да кажете шта хоћете, али не волите да чујете одговор када вам се не допада. Чезнуо сам да чујем важне поруке са протеста, па када сам чуо поруке теоретичара завере и невероватних прича е онда сам се обратио народу и потрудио се да се присетим дела лажи које су политичари изговарали свих ових година. Од Јовањице, короне, поплава, измишљених прича о спаљивању људи у високим пећима у Лазаревцу итд. По вама ја би требало да се покријем по ушима и нигде ништа не ради. Овде нисам био 8 месеци, знате ли колико је битније да дођем овде, обрадујем Србију да виде како Србија напредује, дам подстрек. Или би требало да не радим ништа? Када радим, критикујете ме што радим. Да сам отишао на одмор, рекли би да не радим ништа. Где год се појавим, имаћу више народа који жели да чује план за будућност, а увек је лако бити против и лако је рушити. А тешко је градити. Ја волим да сам са оним који раде и граде, а не они који говоре да ће да зауставе Газелу, воз и још се тиме поносе. Уживате у малтретирању људи. Ја нисам срећан тада, ја сам срећан када градимо фабрике, путеве, зидамо будућност. И у томе се разликујемо. И то ћу радити још вредније. Истиче ми време у правом смислу речи, још две и по године мандата, хоћу да уђем у историјске читанке, да се запамти то време као време најснажнијег развоја Србије. И нико ме у томе не може зауставити. Може само неко да ме случајно убије или случајно да умрем.
Председник је потврдио да су га руске службе безбедности писаним путем упозориле да се у Србији припремају масовни нереди чији је крајњи циљ државни удар и свргавање легитимно изабраног руководства земље.
- Ти који маштају да ће на силу нешто да ураде, неће. Србија неумитно иде напред и не могу да је зауставе. И никада је нико неће зауставити. То је моја порука свима, људи не морају да брину и да се секирају. Мирно гледају наше кошаркаше, сад ће тешко и судијама да буде. биће мртва трка. Тако да, све је нормално. Забринут сам само да ли ћемо све ово стићи. Никада не кријем моје расположење. Када сам ушао у овај тунел мислим да није било човека који није видео мој најшири осмех. Ја то не умем ни да сакријем.
- Након упада у Курск чекаће се одговор Руса, њихов одговор биће жесток. Можете очекивати додатне украјинске нападе, те ће сукоб бити још жешћи. На Блиском истоку се само чека дан да се сви припреме за оно што следи. Цена гаса страховито расте.
- Ако то успемо да хендлујемо, онда нема зиме за Србију!
Обилазак тунела
У обиласку са председником Вучићем су министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, градоначелник Новог Сада Милан Ђурић, председник општине Рума Душан Љубишић, председник општине Ириг Тихомир Стојаковић, директор "Коридора Србије" Александар Антић, директор ЈП "Путеви Србије" Зоран Дробњак, амбасадор Кине у Србији Ли Минг и директор ЦРБЦ Србија Јанг Донг.
- Много сам срећан. Огроман је напредак. Биће најдужи тунел, преко 3,5 километара, заиста невероватно - истакао је Вучић на почетку током разговора са одговорним људима.
- 58,3% смо урадили тунела. Чудесно изгледа. Стварно су вредни кинески радници и одлично раде. Хоће да споје Нови Сад са Иригом, Румом, Шапцом, Лозницом, Београдом са оне стране.
Како је Вучић истакао, пут од Чачка, а сада ће бити од Лучана, до Пожеге је "жила куцавица" за целу Србију.
- ово је веома важно и за Београд, Бачку, али и целу Војводину.
Председник се осврнуо и на кошаркашку утакмицу коју је на Олимпијским играма играла Србија са Америком prеthodnе вечери.
- Жив сам се појео, честитам момцима. Играли су невероватну утакмицу, заслужили су победу. Пресрећан сам и данас због ватерполиста и девојчице Перишић, прекосутра за ватерполисте и сутра за наше кошаркаше - рекао је Вучић и нашалио се да води хајку против судија.
- Ја сад учим и требало би до јануара да завршим Факултет за кошаркашког тренера. Ја разумем да вам украду један корак, када направите три корака, али кад не спустите лопту на земљу и не направите само један него два корака, а судија се направи да не види. А о фаулима и да не причам. Ово је било очигледно за свакога, то ни у Америци не допуштају. Јесте ја сам тај који води хајку.
О "Иришком венцу"
Тунел Иришки венац спојиће Нови Сад и Руму и уједно ће бити најдужи тунел у Србији од 3,5 километра. Изградња тунела почела је 1. маја 2021.године, а према идејном пројекту који је урадио Институт за путеве 2016, планирана је ширина коловоза од осам метара са две саобраћајне траке по смеру.
Брза саобраћајница Нови Сад - Рума "Фрушкогорски коридор", дужине 44,41 километара, састоји из се од четири деонице.
"Деоницу 1" чини петља "Петроварадин Исток - Парагово" са планираном трасом државног пута ИИА реда, број 100, од Жежељевог моста до петље "Петроварадин Исток", укупне дужине 14,01 километара.
"Деоница 2" од Парагова до почетка обилазнице око Руме укупне је дужине 16,48 километара. "Деоницу 3" чини петља „Нови Сад Југ – петља Петроварадин Исток", укупне дужине 3,40 километара, док је "Деоница 4" обилазница око Руме, укупне дужине 10,52 километара.
На деоници брзе саобраћајнице предвиђена је изградња 46 већих грађевинских путних објеката, од тога 44 моста и подвожњака, међу којима је и мост преко Дунава дужине око 1.7 километара, као и тунели „Ширине“ (дужине 350 метара) и „Иришки венац“ (дужине 3.5 километара).
Поред тога, планирана је изградња 15 денивелисаних раскрсница и укрштаја, као и великог броја потпорних зидова и зидова за заштиту од буке.
Саобраћајница на овој деоници се гради за рачунску брзину од 100 километара на час, са ширином од укупно 22 метара.
Тунел Иришки венац ("Деоница 2") је дужине око 3.5 километара, састоји се од две тунелске цеви и биће бити најдужи тунел у Србији.
Интензивно се изводе радови на ископу обе тунелске цеви и од улазног и од излазног портала. До сада је укупно ископано 4.122,3 метара, у обе тунелске цеви, односно 58,83 одсто.
Радови у тунелу се одвијају без прекида, 24 сата дневно, са уиграним тимовима у дневним и ноћним сменама, са укупно око 230 ангажованих радника и око 50 јединица механизације и опреме, а само у ноћној смени ангажовано је око 95 радника.
Када је реч о изградњи трасе, тренутно су у току радови на изградњи насипа (до сада је у конструкцију насипа уграђено 385.600 кубних метара материјала), као и радови на мостовима и потпорним зидовима.
Упоредо с тим, изводе се радови и на мосту преко Дунава ("Деоница 3") укупне дужине око 1.7 километара.
У току су радови на изградњи свих елемената мостовске конструкције објекта главног моста и прилазних мостовских конструкција.
На целом пројекту укупно је ангажовано 804 радника, инжењера и осталог особља и 248 јединица механизације и опреме.
Предметна траса се на почетку везује на постојећи ауто-пут Е-75 "Београд - Нови Сад - Суботица", а на крају на новоизграђени ауто-пут "Рума – Шабац" и будуће брзе саобраћајнице "Шабац - Лозница" и "Слепчевић - Бадовинци".
Траса тако повезује Војводину са западним и северозападним делом Србије, односно повезује веома важне административне и регионалне центре као што су Нови Сад, Рума, Шабац, Лозница, а такође представља и посредну везу Србије са Босном и Херцеговином, Хрватском и Румунијом. Поред бољег повезивања са непосредним и ширим међународним окружењем, најзначајнији интрарегионални ефекти реализације Фрушкогорског коридора огледају се у побољшању регионалне позиције у домену приступачности, у саобрајном растерећењу урбаних подручја (обилазница око Новог Сада, Ирига и Руме) као и уклањању транзита са подручја Националног парка "Фрушка гора" (изградњом тунела).
Извођач радова је кинеска компанија „China Роад анд Бридге Цорпоратион“.
Курир