Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

„DNEVNIK” NA LICU MESTA: NAPREDUJU RADOVI NA FRUŠKOGORSKOM KORIDORU – MOST PREKO DUNAVA SE SPUŠTA U SREM Trasa krenula kroz Petrovaradinski rit

30.09.2024. 07:48 09:29
Piše:
a
Foto: Dnevnik

Fruškogorski transportni koridor koji se istovremeno gradi na nekoliko lokacija po Sremu polako dobija obrise svog krajnjeg izgleda ali će se kompletna trasa ove saobraćajnice preko Fruške gore na Guglovim mapama moći videti tek za dve godine za kada je najavljen i završetak ovog prilično komplikovanog projekta.

Ekipa „Dnevnika” obišla je radove sa sremske strane, u Petrovaradinu.

Najkomplikovaniji su svakako tunel ispod Iriškog venca i most preko Dunava koji će spojiti Kać i Petrovaradin. Sedam kilometara tunela (u oba pravca po 3,5 km) se još uvek buši i očekuje se da se tunel fizički probije tokom naredne godine, dok se poslednjih par meseci radovi na mostu kod Petrovaradina ubrzano približavaju ovom mestu. Naime, stubovi pristupnih saobraćajnica budućem mostu već se postavljaju u zaleđu petrovaradinskog naselja Sadovi i jednim delom usmeravaju budući put postojećom dolmom u pravcu Crkve Snežne Gospe na Tekijama u blizini koje će se probijati tunel Širine u dužini od 350 metara. 

а
Foto: Dnevnik

Stubovi pristupnih saobraćajnica budućem mostu već se postavljaju u zaleđu petrovaradinskog naselja Sadovi i jednim delom usmeravaju budući put postojećom dolmom u pravcu Crkve Snežne Gospe na Tekijama u blizini koje će se probijati tunel Širine u dužini od 350 metara

а
Foto: Dnevnik

Dolma je već najvećim delom nasuta kamenom i peskom, a osim nosećih stubova glavne saobraćajnice, postavlja se i siva infrastruktura za uključenja i isključenja za budući most. Sa petlji na petrovaradinskoj strani vozila će se priključiti na sadašnju Reljkovićevu ulicu i Karlovački put, sa tim da će u okviru izgradnje mosta do ovih petlji od Žeželjevog mosta biti urađena brza saobraćajnica. Vijadukt preko Petrovaradinskog rita, osim u Sadovima, sada je vidljiv i sa Karlovačkog puta. 

а
Foto: Dnevnik

Dolma je već najvećim delom nasuta kamenom i peskom, a osim nosećih stubova glavne saobraćajnice, postavlja se i siva infrastruktura za uključenja i isključenja za budući most

Most koji će biti dugačak 1.766 metra, povezaće Petrovaradin sa autoputem E-75 sa bačke strane i imaće i tranzitnu ulogu za teretni saobraćaj, tako da kamioni koji su u tranzitu, više neće prolaziti kroz Petrovaradin i Novi Sad. Takođe, most će omogućiti vezu auto-puteva Subotica - Novi Sad - Beograd i Novi Sad - Zrenjanin - Beograd sa Fruškogorskim koridorom, odnosno Rumom. Na petlji Ruma biće povezan sa auto-putem E-70 Beograd-Zagreb i auto-putem Ruma-Šabac i dalje brzom saobraćajnicom ka Loznici. Preko tog mosta obezbediće se veza i sa panevropskim koridorima 10 i 10B.

a
Foto: Dnevnik

Most počinje 5.536 metara od početka Fruškogorskog koridora kod Kaća, a završava se na 7.200 metara od početka, premošćujući 560 metara širok Dunav. Sastoji se od 668 metara duge severne prilazne konstrukcije, koja se proteže na kaćkoj strani, glavne mostovske konstrukcije dužine 505 metara i južne prilazne konstrukcije na petrovaradinskoj strani, koja je dužine oko 488 metara. 

Završena sva 34 stubna mesta

Jesenji vikend prepodne pred kišu, iskoristio je i direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić da, sa generalnim direktorom CRBC Srbija za Centralnu i Istočnu Evropu Jang Dongom, obiđe radove s kaćke strane mosta preko Dunava u sklopu Fruškogorskog koridora. Kako je, na društveniom mrežama objavio, bili su na ploči stubnog mesta C1 mosta. 

а
Foto: Dnevnik

„Most dužine oko 1.700 metara, sa 34 stubna mesta koja su završena u celosti, poprima obrise finalnog izgleda, kada će spojiti Petrovaradin sa levom stranom Dunava, u blizini Kaćke petlje”, zabeležio je Antić.

Most, kao i deo Fruškogorskog koridora od Kaća do Petrovaradina, imaće pešačke i biciklističke staze širine po dva metra

Širina mosta je 28 metara, a prilazne konstrukcije široke su 25 metara. Predviđene su dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake široke po 3,5 metara. Most, kao i deo Fruškogorskog koridora od Kaća do Petrovaradina, imaće pešačke i biciklističke staze širine po dva metra.

a
Foto: Dnevnik

Vijadukt preko Petrovaradinskog rita, osim u Sadovima, sada je vidljiv i sa Karlovačkog puta

Na silasku s mosta sa sremske strane biće izgrađena petlja i novi put do drumsko-železničkog mosta, koji će služiti kao deo obilaznice oko Petrovaradina. Jedan prilaz mostu, usmeren ka Novom Sad, nalazi uz kompleks nekadašnje „Pobede“, sa petljom na Reljkovićevoj ulici čiji će jedan deo biti pretvoren u brzu saobraćajnicu koja vodi do Žeželjevog mosta. Drugi prilaz, usmeren ka Sremskim Karlovcima, ide uz šumu pored Dunava i biće deo Fruškogorskog koridora. Sa Karlovačkim drumom spaja se petljom u blizini Košarićeve bare, nedaleko od crkve na Tekijama. Odatle, Fruškogorski koridor nastaviće do dela Ulice Račkog i Mišeluka, pored MOL pumpe, sve do Iriškog venca gde će biti tunel ispod Fruške gore dugačak 3,5 kilometra.

а
Foto: Dnevnik

Na silasku s mosta sa sremske strane biće izgrađena petlja i novi put do drumsko-železničkog mosta, koji će služiti kao deo obilaznice oko Petrovaradina

Temelji svih stubova urađeni su na bušenim šipovima, a stubovi glavnog pilona oslanjaće se na 37 bušenih šipova prečnika 1,5 metara i dužine oko 36 metara. Most je projektovan kao most sa kosim zategama, sa rasponskom konstrukcijom od prednapregnutog betona promenljivog poprečnog preseka i sa dvostrukim kratkim pilonima zakošenim ka spolja i visokim 25 metara. 

Niko Perković

Foto: Slobodan Šušnjević

Izvor:
Dnevnik
Autor:
Pošaljite komentar
FRUŠKOGORSKI KORIDOR GOTOV DO KRAJA 2026. Gradi se i autoput između Zrenjanina i Novog Sada

FRUŠKOGORSKI KORIDOR GOTOV DO KRAJA 2026. Gradi se i autoput između Zrenjanina i Novog Sada

29.07.2024. 18:38 18:45
(FOTO, VIDEO) VUČIĆ OBIŠAO RADOVE NA TUNELU IRIŠKI VENAC Sa 3.5 km, ovo će biti NAJDUŽI TUNEL U SRBIJI

(FOTO, VIDEO) VUČIĆ OBIŠAO RADOVE NA TUNELU IRIŠKI VENAC Sa 3.5 km, ovo će biti NAJDUŽI TUNEL U SRBIJI

09.08.2024. 19:04 22:50
PRAVI SE ZAMENA ZA JADRANSKI NAFTOVOD Ovom trasom će ići cevovod kroz Vojvodinu od mađarske granice
нафтовод

PRAVI SE ZAMENA ZA JADRANSKI NAFTOVOD Ovom trasom će ići cevovod kroz Vojvodinu od mađarske granice

24.09.2024. 16:25 10:45
(FOTO) Novi ponos Novog Sada: EKIPA DNEVNIKA NA GRADILIŠTU PETOG MOSTA PREKO DUNAVA: Nadvija se vijadukt nad Petrovaradinom

(FOTO) Novi ponos Novog Sada: EKIPA DNEVNIKA NA GRADILIŠTU PETOG MOSTA PREKO DUNAVA: Nadvija se vijadukt nad Petrovaradinom

Stubovi i konstrukcija petog mosta preko Dunava između Petrovaradina i Kaća „izronili” su pre više meseci, a sada nad dolinom, kraj naselja Sadovi u Petrovaradinu, počinje da se nadvija dugačak vijadukt koji će most spojiti sa Fruškogorskim koridorom.
09.08.2024. 09:30 10:34