ИГРА ИНСПИРИСАНА СРЕДЊИМ ВЕКОМ Едукативно и забавно дружење уз Српско царство
Досадашња забава уз друштвене игре може бити још боља, нарочито за љубитеље средњег века, који уз „Српско царство”, осим савладавања препрека, могу да науче нешто више о епохи о којој се мало зна.
Наиме, креатори из Новог Сада, веб дизајнер Милош Костић и графички дизајнери Душан Божић и Ивана Мораревић, осмислили су игру инспирисану историјским догађајима из друге половине 14. века, након смрти српског цара Душана.
Желећи да игру историјски утемеље, идејни творци прочитали су више књига и радова који се баве епохом након 1371. године, те истражили великашке породице и њихове поседе. На свакој картици представљене су реплике утврђења сваке породице, као и њихове челенке, које се могу наћи на до данас сачуваним печатима, кованицама и одевним предметима.
- Протеклих година, неколико узастопних лета проводили смо на средњовековним фестивалима, дружећи се са витезовима, занатлијама и другим учесницима тих окупљања - рекла је Ивана Мораревић. - Крајем 2021. године долазимо на идеју да осмислимо друштвену игру која би била смештена у нама добро познато раздобље.
Игра је, најпре, намењена деци, која би на тај начин стекла додатно знање из историје, али и одраслима који воле надметање и дружење уз тај вид разоноде.
- „Српско царство” је игра за најмање два, а највише шест играча, са једноставним правилима, а траје око 30 минута и кутија је довољно мала да се свуда може понети - наговестила је Ивана. - Играчи се упознају са средњовековном Србијом и властелинским породицама кроз освајање картица на којима су приказана најважнија средњовековна утврђења. Главни циљ је забава и није потребно предзнање из историје да би се уживало у игри, специфичној по томе што играчима приближава, често занемарено, историјско раздобље. Надамо се да ће играчи бити подстакнути да даље истраже о овој теми.
Наша саговорница напомиње да „Српско царство” многе, због освајачког карактера, подсећа на „Ризико”, мада то није случај, и те игре су, како каже, суштински различите. С друге стране, љубитељи друштвених игара уочавају сличност са игром „Доба Рата” (Аге оф War).
- Највећи изазов било је усагласити одбрану на картицама и напад коцкицама, које имају другачије симболе од оних регуларних - објаснила је Ивана Мораревић. - Провели смо неколико месеци испробавајући игру са различитим скупинама играча и упоредо прилагођавали однос напада и одбране.
А. Чегар