IGRA INSPIRISANA SREDNJIM VEKOM Edukativno i zabavno druženje uz Srpsko carstvo
Dosadašnja zabava uz društvene igre može biti još bolja, naročito za ljubitelje srednjeg veka, koji uz „Srpsko carstvo”, osim savladavanja prepreka, mogu da nauče nešto više o epohi o kojoj se malo zna.
Naime, kreatori iz Novog Sada, veb dizajner Miloš Kostić i grafički dizajneri Dušan Božić i Ivana Morarević, osmislili su igru inspirisanu istorijskim događajima iz druge polovine 14. veka, nakon smrti srpskog cara Dušana.
Želeći da igru istorijski utemelje, idejni tvorci pročitali su više knjiga i radova koji se bave epohom nakon 1371. godine, te istražili velikaške porodice i njihove posede. Na svakoj kartici predstavljene su replike utvrđenja svake porodice, kao i njihove čelenke, koje se mogu naći na do danas sačuvanim pečatima, kovanicama i odevnim predmetima.
- Proteklih godina, nekoliko uzastopnih leta provodili smo na srednjovekovnim festivalima, družeći se sa vitezovima, zanatlijama i drugim učesnicima tih okupljanja - rekla je Ivana Morarević. - Krajem 2021. godine dolazimo na ideju da osmislimo društvenu igru koja bi bila smeštena u nama dobro poznato razdoblje.
Igra je, najpre, namenjena deci, koja bi na taj način stekla dodatno znanje iz istorije, ali i odraslima koji vole nadmetanje i druženje uz taj vid razonode.
- „Srpsko carstvo” je igra za najmanje dva, a najviše šest igrača, sa jednostavnim pravilima, a traje oko 30 minuta i kutija je dovoljno mala da se svuda može poneti - nagovestila je Ivana. - Igrači se upoznaju sa srednjovekovnom Srbijom i vlastelinskim porodicama kroz osvajanje kartica na kojima su prikazana najvažnija srednjovekovna utvrđenja. Glavni cilj je zabava i nije potrebno predznanje iz istorije da bi se uživalo u igri, specifičnoj po tome što igračima približava, često zanemareno, istorijsko razdoblje. Nadamo se da će igrači biti podstaknuti da dalje istraže o ovoj temi.
Naša sagovornica napominje da „Srpsko carstvo” mnoge, zbog osvajačkog karaktera, podseća na „Riziko”, mada to nije slučaj, i te igre su, kako kaže, suštinski različite. S druge strane, ljubitelji društvenih igara uočavaju sličnost sa igrom „Doba Rata” (Age of War).
- Najveći izazov bilo je usaglasiti odbranu na karticama i napad kockicama, koje imaju drugačije simbole od onih regularnih - objasnila je Ivana Morarević. - Proveli smo nekoliko meseci isprobavajući igru sa različitim skupinama igrača i uporedo prilagođavali odnos napada i odbrane.
A. Čegar