broken clouds
-1°C
25.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9977
usd
111.7457
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Нови број „Сцене“: Комедија и пандемија

05.06.2020. 09:35 09:37
Пише:
Фото: pixabay.com

Позориште и пандемија - наметнуло се као темат и у новом броју Часописа за позоришну уметност “Сцена”.

Како је недавно на промоцији књижевних издања Стеријиног позорја, као члан уредништва, истакао Александар Милосављевић, “Сцена” се увек труди да испрати актуелности, али кроз оквир који ће бити важан и наредним генерацијама читалаца и истраживача.

– Не би било изненађење да су се сами позориштници досетили да на тај начин, присуством у ономе што је могуће дефинисати као културни живот удоба короне, партиципирају на једини могући начин - посредством телевизије... Показало се, на невољу, да им је на располагању било најпроблематичније средство којим је данас у Србији позориште у стању да потврди властити (друштвени) значај, а самим тим и важбост културе и театра у друштву које је, узгред, одавно од културе и театра дигло руке - записао је Милосављевић, отварајући нови број “Сцене”, у тексту који се под маском актуелне пандемије, заправо бави односом два различита, ако не и супротстављена медија - позоришта и телевизије.

Упркос одлагању фестивала Стеријино позорје за август, “Сцена” кроз извештај и интервју са селектором Светиславом Јовановом излази у сусрет овој манифестацији. Занимљиво, гледајући “мимо” слекције, Светислав Јованов проблематизује актуелне примедбе да већ дуго са домаћих позоришних сцена одсуствују нове комедије.

– У последњих пола века најмање, савремена комедија у српском театру (у коју, наравно, не укључујем потпуно комерцијалне продукте, нити “тезгарошке” лакрдије), представља не само споредни ток него се и њене солидније манифестације багателишу од стране критичара и театролога - ако се већ не сматрају делима нижег ранга. Уз то, ову заблуду често учвршћују успешна сценска осавремењивања Стерије или Нушића. али, погледајмо отворено: док из седамдесетих година прошлог века остају комедије Црнчевића, Боре Ћосића и условно Пекића (коме су данас, изузев Мрешћења шарана, смешни комади Аце Поповића?), а из осамдесетих и деведесетих Ковачевић (Маратонци и Радован Трећи) и Копривица - где је комедија након 2000. године? – наводи Јованов.

Нови број “Сцене” садржи и остале, такозване сталне рубрике, посвећене теорији, образовању, историји... У рубрици посвећеној савременим светским драматичарима представљена је Марина Вујчић и њена драма “Подморница”, док се у рубрици “Нова драма” може да прочита “Успаванка за Алексију Рајчић” Ђорђа Косића, награђеног на Конкурсу Стеријиног позорја за савремени домаћи драмски текст 2019. 

И. Бурић    

Пише:
Пошаљите коментар