Наша вокална уметница Агота Виткаи Кучера наступила на концерту у Москви
Наша вокална уметница Агота Виткаи Кучера, доктор наука и уметности, редовна професорка Академије уметности у Новом Саду, недавно је наступила у Москви, на концерту под називом “Музика бивше Југославије”, на којем је представљено стваралаштво композитора с ових простора.
На концерту су наступили и др Сара Вујошевић из Црне Горе, некадашња ученица соло певања у класи Вере Ковач Виткаи, која је у Москви завршила и етномузикологију, и Дмитри Трапезников, професор соло певања на тамошњој музичкој академији. На њихов позив, Агота Виткаи Кучера је гостовала у Москви.
На овом концерту наша сопранисткиња је певала соло песме и арије композитора из Србије, Хрватске, Босне и Словеније. Њене колеге, Сара Вујошевић и Дмитри Трапезников, извеле су дела црногорских и македонских аутора, уз клавирску пратњу пијанисте Павела Шестова.
„Конкретно, мој репертоар је био посвећен класичној музици. Певала сам и арију Ђуле из опере „Еро с онога свијета“, али углавном су биле у питању соло песме наших композитора Милојевића, Коњовића, Рајичића, Исидора Бајића, као и Милана Пребанде, Јосипа Хацеа, и неких словеначких аутора. Углавном смо се базирали да то буде искључиво класична музика. Отпевала сам и песму „Где си душо где си рано“ зато што је толико ушла у народ, а њен композитор је Исидор Бајић а текстописац Бранко Радичевић“, напомиње Агота Виткаи Кучера.
„С овим концертом се некако заокружила прослава њиховог државног централног музеја, који је славио 125 годишњицу, и правио је серију међународних годишњих концерата, у оквиру којих смо наступили.“
Концерт је одржан у поводу јубилеја Државног централног музеја А. А. Бахрушина, као и у част прославе године театра у Русији, у предстојећој 2019, и у склопу међународних, новогодишњих фестивала поменутог државног музеја. Наступ је приређен у Белом залу, у Дому - музеју глумице Марије Николајевне Јермонове.
Ова славна руска уметница, савременица Станиславског, који ју је сматрао глумицом већом и од Саре Бернар, поклонила је своју вилу у Москви, која је претворена у легат. Ту је изложен део њене оставштине, костима, сценографије, фотографија, плакета и награда које је добила. У вили постоји и барокна концертна дворана где је и наступила новосадска сопранисткиња. У истој дворани је тог дана било приређено више догађаја и концерата, сви су били различитог типа и сви су имали своју публику, износи утиске Агота Виткаи Кучера и додаје да је и сама имала прилику да посети Геликон оперу – Московски музички театар, и гледа одличну представу „Пикове даме“, у модернијој режији Дмитрија Бертмана. Такође је имала срећу и да обиђе то позориште и увери се да су и они такође публици учинили доступним вредности о којима брину. У том театру се чувају многи костими, као плашт Марије Калас из „Тоске“ и плакат са њеним потписом, помиње Агота Виткаи Кучера, а сачуван је и костим Марија Дел Монака. Једна од соба је посвећена чувеној мецосопранисткињи Елени Обрасцовој, и ту чувају њен клавир, костиме и рукописе. У малој, плавобелој сали, са стотинак места, солистичке концерте имају Ћећилија Бартоли, Ана Нетрепко, и други познати уметници, а улазнице стају две хиљаде евра и то плане, наводи Агота Виткаи Кучера и додаје да је акустика у њој, наравно, сјајна.
Н. Пејчић