Naša vokalna umetnica Agota Vitkai Kučera nastupila na koncertu u Moskvi
Naša vokalna umetnica Agota Vitkai Kučera, doktor nauka i umetnosti, redovna profesorka Akademije umetnosti u Novom Sadu, nedavno je nastupila u Moskvi, na koncertu pod nazivom “Muzika bivše Jugoslavije”, na kojem je predstavljeno stvaralaštvo kompozitora s ovih prostora.
Na koncertu su nastupili i dr Sara Vujošević iz Crne Gore, nekadašnja učenica solo pevanja u klasi Vere Kovač Vitkai, koja je u Moskvi završila i etnomuzikologiju, i Dmitri Trapeznikov, profesor solo pevanja na tamošnjoj muzičkoj akademiji. Na njihov poziv, Agota Vitkai Kučera je gostovala u Moskvi.
Na ovom koncertu naša sopranistkinja je pevala solo pesme i arije kompozitora iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Slovenije. Njene kolege, Sara Vujošević i Dmitri Trapeznikov, izvele su dela crnogorskih i makedonskih autora, uz klavirsku pratnju pijaniste Pavela Šestova.
„Konkretno, moj repertoar je bio posvećen klasičnoj muzici. Pevala sam i ariju Đule iz opere „Ero s onoga svijeta“, ali uglavnom su bile u pitanju solo pesme naših kompozitora Milojevića, Konjovića, Rajičića, Isidora Bajića, kao i Milana Prebande, Josipa Hacea, i nekih slovenačkih autora. Uglavnom smo se bazirali da to bude isključivo klasična muzika. Otpevala sam i pesmu „Gde si dušo gde si rano“ zato što je toliko ušla u narod, a njen kompozitor je Isidor Bajić a tekstopisac Branko Radičević“, napominje Agota Vitkai Kučera.
„S ovim koncertom se nekako zaokružila proslava njihovog državnog centralnog muzeja, koji je slavio 125 godišnjicu, i pravio je seriju međunarodnih godišnjih koncerata, u okviru kojih smo nastupili.“
Koncert je održan u povodu jubileja Državnog centralnog muzeja A. A. Bahrušina, kao i u čast proslave godine teatra u Rusiji, u predstojećoj 2019, i u sklopu međunarodnih, novogodišnjih festivala pomenutog državnog muzeja. Nastup je priređen u Belom zalu, u Domu - muzeju glumice Marije Nikolajevne Jermonove.
Ova slavna ruska umetnica, savremenica Stanislavskog, koji ju je smatrao glumicom većom i od Sare Bernar, poklonila je svoju vilu u Moskvi, koja je pretvorena u legat. Tu je izložen deo njene ostavštine, kostima, scenografije, fotografija, plaketa i nagrada koje je dobila. U vili postoji i barokna koncertna dvorana gde je i nastupila novosadska sopranistkinja. U istoj dvorani je tog dana bilo priređeno više događaja i koncerata, svi su bili različitog tipa i svi su imali svoju publiku, iznosi utiske Agota Vitkai Kučera i dodaje da je i sama imala priliku da poseti Gelikon operu – Moskovski muzički teatar, i gleda odličnu predstavu „Pikove dame“, u modernijoj režiji Dmitrija Bertmana. Takođe je imala sreću i da obiđe to pozorište i uveri se da su i oni takođe publici učinili dostupnim vrednosti o kojima brinu. U tom teatru se čuvaju mnogi kostimi, kao plašt Marije Kalas iz „Toske“ i plakat sa njenim potpisom, pominje Agota Vitkai Kučera, a sačuvan je i kostim Marija Del Monaka. Jedna od soba je posvećena čuvenoj mecosopranistkinji Eleni Obrascovoj, i tu čuvaju njen klavir, kostime i rukopise. U maloj, plavobeloj sali, sa stotinak mesta, solističke koncerte imaju Ćećilija Bartoli, Ana Netrepko, i drugi poznati umetnici, a ulaznice staju dve hiljade evra i to plane, navodi Agota Vitkai Kučera i dodaje da je akustika u njoj, naravno, sjajna.
N. Pejčić