Већа права за путнике у железничком саобраћају у ЕУ
БЕОГРАД: У земљама ЕУ, у складу са новом регулативом, путници на железници ће моћи да добију бесплатно карту ако воз касни дуже од два сата, док се у Србији за прекид путовања или кашњење дуже од три сата путницима нуди освежење, то јест најмање једно безалкохолно пиће.
У случају кашњења воза или сметње у саобраћају које имају за последицу одлагања даљег путовања путницима се у нашој земљи нуди и преноћиште ако није могуће да се путовање настави истог дана и када се алтернативна превозна средства не могу обезбедити по разумној цени - уколико у региону постоји расположива смештајна инфраструктура, речено је Танјугу у Србија возу.
У случају да је Србија воз утицао на закашњење међународног путничког воза путницима ће се за закашњење дуже од једног сата надокнадити 20 одсто од плаћене цене.Такође, за закашњење дуже од два сата надокнада ће износити 30 одсто.
Надокнада се врши свим путницима који поседују возну карту за одређену релацију издату по међународној путничкој тарифи (редовној СЦИЦ тарифи односно цени која је једанпут снижена по било ком основу).Исто тако, уз рекламацију и возне исправе могу се приложити и друга релевантна документа од знацаја за потраживања путника.
Потребно је да путник достави адресу и број телефона за контакт.Надокнада се не врши путницима који поседују карте купљене као PASS или посебне понуде по сниженим ценама, као и оним путницима који су пре отпочињања путовања били обавештени о кашњењу воза којим су намеравали да путују.
Своје рекламације и предлоге путници могу доставити путем електронске поште на adrеsu: [email protected] или путем поште на адресу:
"Србија Воз" а.д, Сектор за комерцијалне послове и продају, 11.000 Београд, Немањина 6.Путници су све информације о њиховим правима доступне на сајту www.srbvoz.rs.
Са друге стране, у ЕУ ће путници уколико воз касни сат времена моћи да захтевају повраћај од 50 одсто износа цене карте, а за кашњење од сат и по до два сата 75 одсто.