overcast clouds
21°C
20.09.2024.
Нови Сад
eur
117.058
usd
105.2585
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Од септембра 11 нових образовних профила по дуалном моделу

13.05.2018. 12:32 12:36
Пише:
Извор: Tanjug (Filip Krainčanić)

БЕОГРАД: Од наредне школске године биће уведено 11 нових образовних профила по дуалном моделу образовања у средњим стручним школама у Србији.

Помоћница министра просвете Габријела Грујић каже да су нови образовни профили уведени у складу с потребама тржишта рада и да се односе на области хотелијерства и туризма, грађевине, информационим технологијсма, машинства и електротехнике.

Можемо да се похвалимо да смо прошле године у оквиру стандарда квалификација умрежавали вештине, а овог пута умрежавамо подручја рада. Тако, рецимо, техничар мехатронике има умрежено електротехнику, машинство и информационе технологије, појаснила је Грујић.

Нови образовни профили по дуалном моделу су: електротехничар информационих технологија, оператер основних грађевинских радова, техничар мехатронике, туристичко - хотелијерски техничар, техничар за компјутерско управљање (ЦНЦ) машина, машински техничар за компјутерско конструисање, оператер у прехрамбеној индустрији, кувар, конобар, месар, цвећар-вртлар.

Од наредне школске године по дуалном моделу образовања радиће 84 школе у 59 градова у Србији што је, према речима помоћнице министра просвета, за десет одсто висе него прошле године. Повећан је и број компанија у којима ће ученици учити кроз рад. 

Прошле године у пројекат је било укључено 200 компанија, а акционим планом Владе Србије било је предвиђено да се од наредне школске године укључи 300 компанија.

Ове године пријавило се чак 800 компанија и испуњавају неопходне услове. Очекујем да ће већ у првом кругу бити попуњена сва места у школама које раде по дуалном моделу, нагласила је Грујић.

Она додаје да су ученици схватили колико је важно да се теоријска знања стичу у школи, а да се вештине управљања знањима стичу у компанијама у реалном рандом окружењу.

О квалитету дуалног образовања, како каже, говоре подаци који ће бити објављени половином ове године а које је радила ЕТФ организација - Европска фондација за обуке. 

Подаци говоре да је 85 одсто ученика рекло да се нису покајали што су уписали дуално образовање. Определили су се на време и јако су задовољни. Око 90 одсто послодаваца који су у систему дуалног образовања је изјавило да жели да настави ту сарадњу, а 60 одсто послодаваца је спремно да младе људе одмах после формалног школовања  запосли, каже Грујић.

Подсећа да ученици који уче по дуалном моделу образовања теоријска знања стичу у школи, а практична у компанијама, али да нису запослени у тим компанијама већ су на учењу кроз рад.

Шеф Одељења за истраживање образовних система Швајцарског економског института и члан Комисије за имплементацију дуалног образовања Владе Србије Урсула Ренолд каже да треба времена за успешно повезивање образовног система и комапнија. 

Убеђена је, како каже, да ће тај процес у Србији напредовати, да му треба мало времена, као и у свакој другој земљи.

Како каже, у Швајцарској када се уводи ново занимање потребне су три године припрема да би се то имплементирало у школе.

Важно је компанијама у којима се ученици обучавају да покажемо какву корист они остварују. Ако остваре неки профит то ће их одржати у жељи да наставе обуку ученика. Морамо се потрудити да све заинтересоване стране буду задовољне, закључила је она.

Аутор:
Пошаљите коментар
Зашто изабрати дуално и предузетничко образовање?

Зашто изабрати дуално и предузетничко образовање?

19.04.2018. 12:27 12:31
Дуално образовање изгубилo у дебати средњошколаца

Дуално образовање изгубилo у дебати средњошколаца

29.03.2018. 10:32 10:35
Дуално образовање: Немачки модел учења уз рад и у српској пракси

Дуално образовање: Немачки модел учења уз рад и у српској пракси

13.04.2018. 09:49 09:53