Европу „тресе” шопинг грозница, трговци трљају руке
ЛОНДОН, ПАРИЗ: Огромним попустима на “Црни петак”, трговци широм Европе настоје да привуку купце, а нарочито у Британији где је шопинг грозница, “увезена” из САД, постала изузетно популарна.
После највећег пада малопродаје у октобру за последње четири и по године, британски продавци се надају да ће великим попустима придобити купце, које притиска инфлација и слаб раст плата, преноси Ројтерс.
У Уједињеном Краљевству, “Црни петак” углавном карактерише онлајн продаја од 2014. године, када је тај дан прошао у знаку хаоса и туча у продавницама.
Потрошња у Уједињеном Краљевсту ће током периода “Црног петка”, који траје од понедељка (20. новембра) до наредног понедељка (27. новембра), порасти за 3,8 одсто на годишњем нивоу, на 10,1 милијарду фунти (13,4 милијарде долара), према истраживању компаније Глобал Дата.
Мислим да ће бити напрометнији трговачки дан у години, изјавио је генерални директор компаније која продаје електронику и електронске играчке Аргос, Џон Роџерс.
Интернет страницу Аргоса је у првих сат времена “Црног петка” посетило 800.000 људи, од чега је 85 процената посета било са мобилних уређаја.
Роџерс очекује да ће, током читавог дана, бити рекордних 12 милиона посета на веб страници.
Око 16 процената немачких потрошача је прошле године искористило бенефите “Црног петка“, потрошивши у просеку нешто више од 170 евра појединачно.
Око осам милиона Француза би требало да изађе у шопинг од данас до понедељка, што ће трговцима донети приходе од око 945 милиона евра, према истраживању компаније Кантар ТНС.
”Црни петак” постепено добија и на популарности у Италији, док Шпанци, који традиционално размењују поклоне 6. јануара, две недеље после католичког Божића, најспорије прихватају овај феномен, наводи британска агенција.