Evropu „trese” šoping groznica, trgovci trljaju ruke
LONDON, PARIZ: Ogromnim popustima na “Crni petak”, trgovci širom Evrope nastoje da privuku kupce, a naročito u Britaniji gde je šoping groznica, “uvezena” iz SAD, postala izuzetno popularna.
Posle najvećeg pada maloprodaje u oktobru za poslednje četiri i po godine, britanski prodavci se nadaju da će velikim popustima pridobiti kupce, koje pritiska inflacija i slab rast plata, prenosi Rojters.
U Ujedinjenom Kraljevstvu, “Crni petak” uglavnom karakteriše onlajn prodaja od 2014. godine, kada je taj dan prošao u znaku haosa i tuča u prodavnicama.
Potrošnja u Ujedinjenom Kraljevstu će tokom perioda “Crnog petka”, koji traje od ponedeljka (20. novembra) do narednog ponedeljka (27. novembra), porasti za 3,8 odsto na godišnjem nivou, na 10,1 milijardu funti (13,4 milijarde dolara), prema istraživanju kompanije Global Data.
Mislim da će biti naprometniji trgovački dan u godini, izjavio je generalni direktor kompanije koja prodaje elektroniku i elektronske igračke Argos, Džon Rodžers.
Internet stranicu Argosa je u prvih sat vremena “Crnog petka” posetilo 800.000 ljudi, od čega je 85 procenata poseta bilo sa mobilnih uređaja.
Rodžers očekuje da će, tokom čitavog dana, biti rekordnih 12 miliona poseta na veb stranici.
Oko 16 procenata nemačkih potrošača je prošle godine iskoristilo benefite “Crnog petka“, potrošivši u proseku nešto više od 170 evra pojedinačno.
Oko osam miliona Francuza bi trebalo da izađe u šoping od danas do ponedeljka, što će trgovcima doneti prihode od oko 945 miliona evra, prema istraživanju kompanije Kantar TNS.
”Crni petak” postepeno dobija i na popularnosti u Italiji, dok Španci, koji tradicionalno razmenjuju poklone 6. januara, dve nedelje posle katoličkog Božića, najsporije prihvataju ovaj fenomen, navodi britanska agencija.