Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Утва на корак од спаса: Обнова фабрике, па авиони за Америку

23.06.2017. 09:43 09:44
Пише:
Фото: Youtube Printscreen

НОВИ  САД: Америчка компанија „Ставати Аероспејс” и српски „Југоимпорт СДПР” потписали су споразум о производњи једномоторног авиона у фабрици „Утва АИ” у Панчеву. По плановима Американаца, тај тип авиона намењен је комерцијалном светском тржишту, а потписивањем уговора предвиђа се и модернизација и проширење капацитета фабрике у Панчеву.

Најбитнији елементи потписаног споразума су заједнички маркетинг, модификација, сертификација и производња летелица, а један од главних циљева, саопштили су Американци, биће и заједнички развој и производња нових авиона, погонских група и система и стварање компонената за летелице у Панчеву. Компанија из Америке требало би да уђе с „Утвом” у заједнички развој система за стајне трапове, пнеуматике, избацивање седишта, ракете, пројектиле, кочнице, оклопна возила.

Иначе, „Југоимпорт СДПР”, државно предузеће које се бави прометом наоружања, војне опреме и трансфером технологија, крајем фебруара ове године постао је власник 96 одсто компаније „Утва”. Приликом преузимања панчевачке фабрике авиона, „Југоимпорт” се обавезао на то да ће у њу инвестирати 500 милиона динара у завршетак хале и набавку потребних машина.

„Утва” је једина фабрика одбрамене индустрије која након НАТО бомбардовања 1999. године  није обновљена

Председник Синдиката „Утве” и уједно председник Синдиката металаца Војводине Слободан Костић је објаснио да ће коначно решавање питања фабрике авиона и њен улазак у саставак великог државног предузећа много значити радницима јер ће добијати плате на време, али ће и омогућити склапање нових уговора с потенцијалним партнерима, с обзиром на то да сама фабрика није за ову годину успела да склопи ниједан.

Након потписивања уговора с америчком компанијом „Ставати” о производњи једномоторног авиона у фабрици, Костић за „Дневник” истиче да је све то ипак још увек на дугом штапу јер пре почетка реализације потписаног споразума треба још много тога урадити у самој „Утви”.

„Утва је једина фабрика одбрамене индустрије која након НАТО бомбардовања 1999. године није обновљена, тако да је две трећине објеката и даље неупотребљиво“,каже Костић.

Додаје да не би био посебан проблем да се изграде и подигну нови, али постоји проблем с добијањем дозволе, без које не може да се крене, а њу чекају више од два месеца. Без обнове порушених делова компаније, договорени послови се не могу реализовати и тога је свесно и руководство „Југоимпорта”.

Љ. Малешевић

„Југоимпорт” уплатио три милиона евра

Наш саговорник истиче да су радници „Утве” спремни да испуне све договорено, као и да је сам „Југоимпорт” испунио све што је приликом преузимања фабрике авиона обећао. То пак значи да је сада на рачуну „Утве” око три милиона евра, као и да се до краја године очекује још толико.

„Тај новац је довољан за обнову и почетак нових послова, али све зависи од темпа којим ће се они одвијати. Нема проблема у погледу кадрова и стручних радника. Зато и тврдим да је и посао с америчком компанијом за прављење авиона за америчко тржиште за сада на дугом штапу јер пре тога морамо много тога урадити у самој „Утви”. Дакле, има воље, жеље, знања и спремности да се реализује договор с америчком компанијом, а када ће заиста почети производња авиона за америчко тржиште, у овом тренутку не могу рећи“, закључио је Костић.

Пише:
Пошаљите коментар