Нема бесплатне вожње ауто-путем
Јавно предузеће „Путеви Србије” саопштило је да ће за око месец дана пустити у рад затворени систем наплате путарине. Како наводе из тог јавног предузећа, предузете су предрадње
да би почетком новембра нове наплатне станице и затворени систем наплате путарине могали бити пуштени у рад од Старе Пазове до Сирига.
Додају да је у току рехабилитација надвожњака на сервисној саобраћајници на деоници Суботица – Нови Сад после наплатне станице „Север” која тренутно није у функцији, а радови би требало да буду готови до 15. октобра.
У саопштењу се додаје да је у току и хитан пријем одговарајућег броја радника који ће завршити неопходну обуку јер ће бити отворене нове наплатне станице Марадик, Ковиљ, Нови Сад – југ и Нови Сад – север.
Када сви ти послови буду готови, нове наплатне станице и затворени систем наплате путарине биће пуштени у рад, наводи се саопштењу предузећа „Путеви Србије”.
Затворени систем наплате путарине значи праведнији начин обрачуна плаћања путарине по пређеном километру, а не паушално као што је сада.Такође, више неће бити могуће коришћење ауто-пута а да се за то не плати.
По најавама ресорног Министарства, такав систем наплате требало би да заживи у целој Србији.
Путарина на ауто-путу од Суботице до Београда, да подсетимо, сада се наплаћује на неколико наплатних станица, а без обзира на то где се на ауто-пут уђе, плаћа се исти износ јер не важи затворени систем наплате, који подразумева плаћање путарине по пређеном километру, попут онога који важи на ауто-путу Београд–Ниш.
То значи да путничко возило плаћа исти износ и ако је вожња започета у Инђији или Новом Саду, односно Суботици или Сиригу. На деоници Београд–Суботица, кажу у ЈП „Путеви Србије“, функционише отворени систем наплате путарине, који подразумева наплату путарине приликом проласка кроз наплатну станицу, односно цена путарине је сада фиксна, без обзира на број пређених километара, то јест свеједно је да ли се пређе 20 километара или 80.
Е. Дн.