Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ШОПИНГ ЛУДИЛО ИЛИ ДОБРО ОСМИШЉЕНА ПРЕВАРА Ево како да избегнете замке Црног петка НЕ НАСЕДАЈТЕ НА ПОПУСТЕ КОЈИ ТО НИСУ!

29.11.2024. 20:35 20:52
Пише:
петак
Фото: Tanjug/Photo/Heather Khalifa /Jae C. Hong Photo/David Zalubowski/Anne D'Innocenzio

Економиста Милан Беслаћ оценио је данас да ограничен број производа по сниженим ценама за Црни петак представља маркетиншки трик за следећу куповину и психолошки ефекат да и потрошач може и да заради.

Економиста је подсетио да је Црни петак настао 1869. године када је дошло до краха АМЕРИЧКЕ берзе злата јер су два брокера покушала да купе све количине злата али је тадашњи председник Уликс С. Грант пласирао на тржиште огромну количину злата по ниским ценама и та двојица брокера су банкротирала.

 "То је био црни петак за њих двојицу", казао је Беслаћ за Тан‌југ.

Додао је и да је сам назив "Црни петак" парадоксалан јер се у нашој земљи када је у питању тај дан мисли на три успеха.

 "То је успех потрошача да купе нешто наводно јефтиније, успех продаваца да продају већи обим својих производа и успех државе да узме порез", истакао је Беслаћ.

Он наводи да је у Америци тај дан увек испраћен тучама и камповања због тога што је увек пласирана ограничена количина производа, али и због тога што он траје један дан, док у Србији званично почиње 25. новембра и траје целе те недеље.

 "Сваки трговац или произвођач прави план продаје. Он онда током године анализира неконкурентне залихе и залихе које имају конкурентну прођу и на њих се ставља попуст. Некада смо имали новогодишње попусте, само што су то били стварни попусти зато што су компаније које су имале вишка својих производа, које нису продали сезонски", нагласио је Беслаћ.

Када је у питању маркетинг инфлуенсера, он је рекао да су присутне преваре међу инфлуенсерима али и на декларацијама производа на којима може писати да су патике против кише а да то тако не буде и упоредио то са америчким начином продаје.

 "У Америци бренд сам по себи садржи све квалитете и одржава односе са потрошачима на најквалитетнији могући начин. Код нас брендови не значе ништа, а систем потрошачког друштва је ушао код нас са запада и ми смо се на то већ навикли", казао је економиста.

Беслаћ је закључио да сви морају да раде на себи како не би проналазили вредности у гардероби и да квалитети постоје у љубави, пријатељству и саосећању.

Последњи петак у новембру познат је као "Црни петак" када трговци обично понуде купцима производе по сниженој цени.

Извор:
Танјуг
Пише:
Пошаљите коментар
БЕОГРАД У РЕДОВИМА, ЦРНИ ПЕТАК ВЛАДА Жене стигле пре отварања, у колонама чекају да уђу у “Зару” (ФОТО)
зара

БЕОГРАД У РЕДОВИМА, ЦРНИ ПЕТАК ВЛАДА Жене стигле пре отварања, у колонама чекају да уђу у “Зару” (ФОТО)

29.11.2024. 17:28 17:34
КУПОХОЛИЧАРИ СЕ СПРЕМАЈУ ЗА ЦРНИ ПЕТАК Стручњаци саветују опрез и упоређивање цена
ilustracija

КУПОХОЛИЧАРИ СЕ СПРЕМАЈУ ЗА ЦРНИ ПЕТАК Стручњаци саветују опрез и упоређивање цена

28.11.2024. 10:42 10:49