ШОПИНГ ЛУДИЛО ИЛИ ДОБРО ОСМИШЉЕНА ПРЕВАРА Ево како да избегнете замке Црног петка НЕ НАСЕДАЈТЕ НА ПОПУСТЕ КОЈИ ТО НИСУ!
Економиста Милан Беслаћ оценио је данас да ограничен број производа по сниженим ценама за Црни петак представља маркетиншки трик за следећу куповину и психолошки ефекат да и потрошач може и да заради.
Економиста је подсетио да је Црни петак настао 1869. године када је дошло до краха АМЕРИЧКЕ берзе злата јер су два брокера покушала да купе све количине злата али је тадашњи председник Уликс С. Грант пласирао на тржиште огромну количину злата по ниским ценама и та двојица брокера су банкротирала.
"То је био црни петак за њих двојицу", казао је Беслаћ за Танјуг.
Додао је и да је сам назив "Црни петак" парадоксалан јер се у нашој земљи када је у питању тај дан мисли на три успеха.
"То је успех потрошача да купе нешто наводно јефтиније, успех продаваца да продају већи обим својих производа и успех државе да узме порез", истакао је Беслаћ.
Он наводи да је у Америци тај дан увек испраћен тучама и камповања због тога што је увек пласирана ограничена количина производа, али и због тога што он траје један дан, док у Србији званично почиње 25. новембра и траје целе те недеље.
"Сваки трговац или произвођач прави план продаје. Он онда током године анализира неконкурентне залихе и залихе које имају конкурентну прођу и на њих се ставља попуст. Некада смо имали новогодишње попусте, само што су то били стварни попусти зато што су компаније које су имале вишка својих производа, које нису продали сезонски", нагласио је Беслаћ.
Када је у питању маркетинг инфлуенсера, он је рекао да су присутне преваре међу инфлуенсерима али и на декларацијама производа на којима може писати да су патике против кише а да то тако не буде и упоредио то са америчким начином продаје.
"У Америци бренд сам по себи садржи све квалитете и одржава односе са потрошачима на најквалитетнији могући начин. Код нас брендови не значе ништа, а систем потрошачког друштва је ушао код нас са запада и ми смо се на то већ навикли", казао је економиста.
Беслаћ је закључио да сви морају да раде на себи како не би проналазили вредности у гардероби и да квалитети постоје у љубави, пријатељству и саосећању.
Последњи петак у новембру познат је као "Црни петак" када трговци обично понуде купцима производе по сниженој цени.