broken clouds
21°C
14.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Опада интерес за Фејсбук, расте за друге платформе

14.06.2018. 10:29 10:30
Пише:
Фото: Tanjug/AP

ЛОНДОН: Многи људи пребацују се са Фејсбука на затворене форуме попут Вацапа како би расправљали о дневним вестима јер брину због приватности, лажних вести и "затроване атмосфере" у којој се одвија дискусија на тој платформи, показало је данас објављено истраживање Ројтерсовог института за студије новинарства.

Најновији Извештај о дигиталним вестима Ројтерсовог института показао је да опада употреба вести преко Фејсбука, нарочито међу младима, који се радије окрећу Вацапу, Инстаграму и Снепчету.



"Људима постаје помало досадан Фејсбук", рекао је водећи аутор седмог годишњег извештаја Ник Њуман за Томсон Ројтерс Фондацију. 



Фејсбук је и даље најпопуларнија друштвена мрежа за вести, с 36 одсто корисника протекле недеље, али губи предност у односу на друге априкације, нарочито од Вацапа, који је утростручио популарност као извор вести у протекле четири године за 15 одсто. 



Људи се боље осећају када "разговарају" на затвореним платформама у земљама са "поларизованим поделама" и где може бити опасно да се отворено изражавају политички ставови, као што су Малезија и Турска, наводи се у студији. 



Испитаници су рекли да често налазе приче на Фејсбуку и Твитеру и прослеђују их на групе на Вацапу ради дискусије у оквиру мањег круга пријатеља. 



Иако се већи део пада интереса за Фејсбук приписује промењеним алогоритмима, који као приоритет стављају интеракције са пријатељима и породицом, поверење такође представља велики проблем. 



Само 23 одсто од 74.000 људи, испитаних у 37 земаља, рекло је да верује вестима на друштвеним медијима, у односу на 44 одсто оних који генерално верују вестима, преноси Ројтерс. 



Све више људи плаћа да би имало приступ вестима на интернету у појединим земљама, а да је тај број достигао 30 одсто у Норвешкој, где се донације такође појављују као алтернативна стратегија, показује студија Ројтерсовог института, коју је финансирала Томсон Ројтерс Фондација.

Пише:
Пошаљите коментар