Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Opada interes za Fejsbuk, raste za druge platforme

14.06.2018. 10:29 10:30
Piše:
Foto: Tanjug/AP

LONDON: Mnogi ljudi prebacuju se sa Fejsbuka na zatvorene forume poput Vacapa kako bi raspravljali o dnevnim vestima jer brinu zbog privatnosti, lažnih vesti i "zatrovane atmosfere" u kojoj se odvija diskusija na toj platformi, pokazalo je danas objavljeno istraživanje Rojtersovog instituta za studije novinarstva.

Najnoviji Izveštaj o digitalnim vestima Rojtersovog instituta pokazao je da opada upotreba vesti preko Fejsbuka, naročito među mladima, koji se radije okreću Vacapu, Instagramu i Snepčetu.



"Ljudima postaje pomalo dosadan Fejsbuk", rekao je vodeći autor sedmog godišnjeg izveštaja Nik Njuman za Tomson Rojters Fondaciju. 



Fejsbuk je i dalje najpopularnija društvena mreža za vesti, s 36 odsto korisnika protekle nedelje, ali gubi prednost u odnosu na druge aprikacije, naročito od Vacapa, koji je utrostručio popularnost kao izvor vesti u protekle četiri godine za 15 odsto. 



Ljudi se bolje osećaju kada "razgovaraju" na zatvorenim platformama u zemljama sa "polarizovanim podelama" i gde može biti opasno da se otvoreno izražavaju politički stavovi, kao što su Malezija i Turska, navodi se u studiji. 



Ispitanici su rekli da često nalaze priče na Fejsbuku i Tviteru i prosleđuju ih na grupe na Vacapu radi diskusije u okviru manjeg kruga prijatelja. 



Iako se veći deo pada interesa za Fejsbuk pripisuje promenjenim alogoritmima, koji kao prioritet stavljaju interakcije sa prijateljima i porodicom, poverenje takođe predstavlja veliki problem. 



Samo 23 odsto od 74.000 ljudi, ispitanih u 37 zemalja, reklo je da veruje vestima na društvenim medijima, u odnosu na 44 odsto onih koji generalno veruju vestima, prenosi Rojters. 



Sve više ljudi plaća da bi imalo pristup vestima na internetu u pojedinim zemljama, a da je taj broj dostigao 30 odsto u Norveškoj, gde se donacije takođe pojavljuju kao alternativna strategija, pokazuje studija Rojtersovog instituta, koju je finansirala Tomson Rojters Fondacija.

Piše:
Pošaljite komentar