Новинари роботи све боље смишљају наслове
Изузетно сложен процес писања наслова за чланке вештачкој интелигенцији из америчке компаније Прајмер представља све мањи проблем.
Америчка компанија Прајмер већ дуго развија вештачку интелигенцију која писани формат може обликовати попут људског новинара. Овај сложени процес од недавно укључује и смишљање прикладног наслова сложеног према садржају самог чланка и како ствари стоје - све су бољи у томе.
Подсетимо, вештачка интелигенција је до данас савладала задатак сакупљања података и писања кратких извештаја, али никад није досегла ниво креативности коју имају људски новинари. Штавише, сви наслови које су рачунари избацили били су или погрешни или нису били довољно привлачни да читатеља привуку да их целе прочитају.
Гледано из перспективе енглеског говорног подручја, вештачка интелигенција би кроз неколико година могла да ради јако добар посао по питању кратких чланака и извештаја, али проблем настаје код локализације која је због масивне разлике у говору и граматици пуно тежа за савладавање.
Прајмеров нови алат може сам да смишља наслове који изгледају као да их је написало људско биће. Не ради се о савршеним насловима, макар дотични звуче пуно боље него икад до сад (све док у целости не промаше тему чланка).
Прајмер може да створи наслове који су јако добри, али и даље не досежу стучност искусних уредника и аутора.
Оно што је важно је да, у другу руку, вештачка интелигенција одговорна за наслове постаје све боља и боља, што значи да ћемо ускоро наићи на чланке који су врло слични онима које је написао прави новинар.