Преко мобилног причамо 7,4 минута и трошимо 199 МБ дневно
БЕОГРАД: У другом кварталу ове године грађани Србије просечно су дневно разговарали преко мобилног 7,4 минута, слали 1,6 СМС-ова и трошили 199 МБ широкопојасног интернета, наводи се у Прегледу тржишта електронских комуникација које је објавио Рател.
Регулаторна агенција за електронске комуникације и поштанске услуге (РАТЕЛ) забележила је да је у овом периоду дошло до пада броја активних претплатника мобилних телефона од скоро три посто у односу на prеthodni квартал.
То је наставак тренда пада са 8,59 милиона у трећем кварталу 2019. године на садашњих 8,1 милион претплатника, а за пад су одговорни припејд корисници којих од трећег квартала прошле године мање за више од пола милиона.
У другом кварталу у Србији је 8,1 милиона активних корисника услуга мобилне мреже остварило око 5,5 милијарди минута разговора у домаћем и међународном саобраћају и послало око 1,2 милијарди СМС порука.
Рател наводи да овом тржишту Телеком Србија има највеће чешће с 44,1 одсто корисника.
У истом периоду порасла је количина пренетих података преко мобилне мреже и досегла 109,5 милиона ГБ, што значи да је корисник мобилног широкопојасног приступа трошио око шест ГБ месечно.
Друго тромесечје донело је благи пораст броја претплатника фиксног широкопојасног приступа Интернету који је досегао до 1,66 милиона.
Готово половина претплатника користи брзину приступа већу од 50Мбит у секунди, а лидер пружања ових услуга је Телеком Србија, а следе СББ, Коперникус Технолоџи, Радијус Вектор, САТ-ТРАКТ па Орион Телеком.
Број активних корисника мобилног широкопојасног приступа у овом кварталу се није значајно мењао и износи 6,21 милиона, наводи Рател.
Број претплатника дистрибуције медијских садржаја у овом кварталу био је стабилан и износио је око 2,01 милиона.
Највећи број претплатника, око 58 посто, има прикључак на кабловску телевизију а учешће ИПТВ и DTH је у благом порасту.
У другом кварталу повећан је број реализованих захтева за додатним услугама, попут видеа на захтев, снимања садржаја, гледања на мобилним, враћања програма.
Укупно таквих захтева реализовано је 552 милиона, што је за 150 милиона захтева више него у првом кварталу.
Просечни претпланик је имао 118 реализованих захтева месечно, а за три месеца укупно је реализовано 13,4 милиона услуга гледања на захтев.
У овом периоду 31 посто претплатника медијских садржаја плаћало је додатне програмске канале.
На тржишту дистрибуције медијских садржаја био је доминантан СББ, а следе Телеком Србије, Коперникус Технолоџи, Радијус Вектор, и Пошта Србије.
Међу претплатницима било је 1,46 милиона они који користе пакет услуга, а најпродаванији пакет обухвата интернет, фиксну телефонију и ТВ.
У другом тромесечју није се мењао број претплатника на тржишту фиксне телефоније којих је и даље 2,42 милиона, а остварени саобраћај био је у благом порасту.
Остварено је око 860 милиона минута разговора, што значи да је претплатник фиксне телефоније у просеку разговарао 3,9 минута дневно, а Телеком Србије име 77 процената учешћа на овом тржишту.