Preko mobilnog pričamo 7,4 minuta i trošimo 199 MB dnevno
BEOGRAD: U drugom kvartalu ove godine građani Srbije prosečno su dnevno razgovarali preko mobilnog 7,4 minuta, slali 1,6 SMS-ova i trošili 199 MB širokopojasnog interneta, navodi se u Pregledu tržišta elektronskih komunikacija koje je objavio Ratel.
Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) zabeležila je da je u ovom periodu došlo do pada broja aktivnih pretplatnika mobilnih telefona od skoro tri posto u odnosu na prethodni kvartal.
To je nastavak trenda pada sa 8,59 miliona u trećem kvartalu 2019. godine na sadašnjih 8,1 milion pretplatnika, a za pad su odgovorni pripejd korisnici kojih od trećeg kvartala prošle godine manje za više od pola miliona.
U drugom kvartalu u Srbiji je 8,1 miliona aktivnih korisnika usluga mobilne mreže ostvarilo oko 5,5 milijardi minuta razgovora u domaćem i međunarodnom saobraćaju i poslalo oko 1,2 milijardi SMS poruka.
Ratel navodi da ovom tržištu Telekom Srbija ima najveće češće s 44,1 odsto korisnika.
U istom periodu porasla je količina prenetih podataka preko mobilne mreže i dosegla 109,5 miliona GB, što znači da je korisnik mobilnog širokopojasnog pristupa trošio oko šest GB mesečno.
Drugo tromesečje donelo je blagi porast broja pretplatnika fiksnog širokopojasnog pristupa Internetu koji je dosegao do 1,66 miliona.
Gotovo polovina pretplatnika koristi brzinu pristupa veću od 50Mbit u sekundi, a lider pružanja ovih usluga je Telekom Srbija, a slede SBB, Kopernikus Tehnolodži, Radijus Vektor, SAT-TRAKT pa Orion Telekom.
Broj aktivnih korisnika mobilnog širokopojasnog pristupa u ovom kvartalu se nije značajno menjao i iznosi 6,21 miliona, navodi Ratel.
Broj pretplatnika distribucije medijskih sadržaja u ovom kvartalu bio je stabilan i iznosio je oko 2,01 miliona.
Najveći broj pretplatnika, oko 58 posto, ima priključak na kablovsku televiziju a učešće IPTV i DTH je u blagom porastu.
U drugom kvartalu povećan je broj realizovanih zahteva za dodatnim uslugama, poput videa na zahtev, snimanja sadržaja, gledanja na mobilnim, vraćanja programa.
Ukupno takvih zahteva realizovano je 552 miliona, što je za 150 miliona zahteva više nego u prvom kvartalu.
Prosečni pretplanik je imao 118 realizovanih zahteva mesečno, a za tri meseca ukupno je realizovano 13,4 miliona usluga gledanja na zahtev.
U ovom periodu 31 posto pretplatnika medijskih sadržaja plaćalo je dodatne programske kanale.
Na tržištu distribucije medijskih sadržaja bio je dominantan SBB, a slede Telekom Srbije, Kopernikus Tehnolodži, Radijus Vektor, i Pošta Srbije.
Među pretplatnicima bilo je 1,46 miliona oni koji koriste paket usluga, a najprodavaniji paket obuhvata internet, fiksnu telefoniju i TV.
U drugom tromesečju nije se menjao broj pretplatnika na tržištu fiksne telefonije kojih je i dalje 2,42 miliona, a ostvareni saobraćaj bio je u blagom porastu.
Ostvareno je oko 860 miliona minuta razgovora, što znači da je pretplatnik fiksne telefonije u proseku razgovarao 3,9 minuta dnevno, a Telekom Srbije ime 77 procenata učešća na ovom tržištu.