ОкоТВоко:Коњи, трке и барски крокодили
Већ је и жедним врапцима на грани јасно да лето за медијске посленике представља праву новчану кому: ем половина Србије некако успе да се докопа летовања, макар и у родитељској кући на селу, ем ТВ звезде збришу на друге телевизије или на годишње одморе, а они, за разлику од нас, медијских смртника, не снимају емисије унапред и „за не дај боже“, те су сатнице препуне репризиних реприза.
Но, то уопште не значи да се иза кулиса не кувају озбиљне ствари. Како кажу мерачи гледаности, публика се озбиљно проредила и пребацила углавном на Јавни сервис Србије, јасно показујући колико уствари гледа ријалити програм. Но, немојте да вас заварају постови власника ТВ Пинк које објављује на друштвеним мрежама: иако ужива на којекаквим морима с породицом, он верно прати пиплметре и одлично зна да ће му, за повратак на стару славу, на јесен бити потребан још какав Имагинаријум: или макар неки озбиљнији скандал, мада је и до сада било кривично напето. Слична је ситуација и с ТВ Хепи који се суочава с нешто мањим падом гледаности, иако су и тамо окончана “зоолошка мучења“. Истине ради, и они већ спремају нову сезону јер сваки гледалац више увећава конто њиховог оглашивачког рачуна, стара је кинеска пословица. А што мењати коња који не добија трку, али заврши на победничком постољу?
Чак ни Регулаторно тело за електронске медије, које последња два месеца ревносно кажњава све комерцијалне телевизије с националном фреквенцијом, неће успети да наруши ријалити спрегу сливања новца из оглашивачких врећа и гледалачких новчаника: казне за прекорачивање огласне минутаже или недозвољене начине рекламирања суштински не ремете основе ријалити поставке, те ћемо „Парове“, „Задруге“ и сличне уратке гледати изнова и изнова већ од ране јесени, без опасности да неко због скандалозног кршења Правилника о заштити малолетника у области пружања медијских услуга.
У међувремену, захуктава се прикривена трка у привлачењу корисника пакета кабловских услуга. МТС је пре неколико дана објавила да су њихови корисници који имају такозвани Основни пакет богатији за два канала Фешн бокс, с вестима из света моде и музички Тјун бокс. Они платежнији, власници Плус и Премијум пакета, као и нови корисници Макс и Екстра пакета, добили су два спортска канала: Фајт бокс и Фаст енд фан, као и два канала за одрасле. Да ли ће ово проширење понуде донети и нове гледаоце, видеће се пред крај године, кад се саберу и одузму добици и улагања,
За то време СББ, који је пре три месеца свим својим корисницима откључао све канале, ову понуду продужио до 31. августа. То укључује све програме, филмске, музичке, спортске , специјализоване канале, али и видео клуб са пар хиљада наслова. Када се томе дода да је постављање ЕОН пакета постало доступно за нове кориснике, као и да сад може да се посебно купи Спорт клуб пакет и за кориснике на другим платформама, јасно је да је СББ успео да одржи озбиљно пољуљан корак у трци за најпопуларнијег дистрибутера медија.
Шта нас све чека у септембру, кад се деца враћају у клупе, а родитељи у џемпере и пред мале екране, видећемо за коју недељу. Да ли ће бити изненађења? Сигурно хоће, а надамо се да ће ове летње шеме и промене унети свежину у медијску бару, без буђења крокодила.
Ивана Радоичић