OkoTVoko:Konji, trke i barski krokodili
Već je i žednim vrapcima na grani jasno da leto za medijske poslenike predstavlja pravu novčanu komu: em polovina Srbije nekako uspe da se dokopa letovanja, makar i u roditeljskoj kući na selu, em TV zvezde zbrišu na druge televizije ili na godišnje odmore, a oni, za razliku od nas, medijskih smrtnika, ne snimaju emisije unapred i „za ne daj bože“, te su satnice prepune reprizinih repriza.
No, to uopšte ne znači da se iza kulisa ne kuvaju ozbiljne stvari. Kako kažu merači gledanosti, publika se ozbiljno proredila i prebacila uglavnom na Javni servis Srbije, jasno pokazujući koliko ustvari gleda rijaliti program. No, nemojte da vas zavaraju postovi vlasnika TV Pink koje objavljuje na društvenim mrežama: iako uživa na kojekakvim morima s porodicom, on verno prati piplmetre i odlično zna da će mu, za povratak na staru slavu, na jesen biti potreban još kakav Imaginarijum: ili makar neki ozbiljniji skandal, mada je i do sada bilo krivično napeto. Slična je situacija i s TV Hepi koji se suočava s nešto manjim padom gledanosti, iako su i tamo okončana “zoološka mučenja“. Istine radi, i oni već spremaju novu sezonu jer svaki gledalac više uvećava konto njihovog oglašivačkog računa, stara je kineska poslovica. A što menjati konja koji ne dobija trku, ali završi na pobedničkom postolju?
Čak ni Regulatorno telo za elektronske medije, koje poslednja dva meseca revnosno kažnjava sve komercijalne televizije s nacionalnom frekvencijom, neće uspeti da naruši rijaliti spregu slivanja novca iz oglašivačkih vreća i gledalačkih novčanika: kazne za prekoračivanje oglasne minutaže ili nedozvoljene načine reklamiranja suštinski ne remete osnove rijaliti postavke, te ćemo „Parove“, „Zadruge“ i slične uratke gledati iznova i iznova već od rane jeseni, bez opasnosti da neko zbog skandaloznog kršenja Pravilnika o zaštiti maloletnika u oblasti pružanja medijskih usluga.
U međuvremenu, zahuktava se prikrivena trka u privlačenju korisnika paketa kablovskih usluga. MTS je pre nekoliko dana objavila da su njihovi korisnici koji imaju takozvani Osnovni paket bogatiji za dva kanala Fešn boks, s vestima iz sveta mode i muzički Tjun boks. Oni platežniji, vlasnici Plus i Premijum paketa, kao i novi korisnici Maks i Ekstra paketa, dobili su dva sportska kanala: Fajt boks i Fast end fan, kao i dva kanala za odrasle. Da li će ovo proširenje ponude doneti i nove gledaoce, videće se pred kraj godine, kad se saberu i oduzmu dobici i ulaganja,
Za to vreme SBB, koji je pre tri meseca svim svojim korisnicima otključao sve kanale, ovu ponudu produžio do 31. avgusta. To uključuje sve programe, filmske, muzičke, sportske , specijalizovane kanale, ali i video klub sa par hiljada naslova. Kada se tome doda da je postavljanje EON paketa postalo dostupno za nove korisnike, kao i da sad može da se posebno kupi Sport klub paket i za korisnike na drugim platformama, jasno je da je SBB uspeo da održi ozbiljno poljuljan korak u trci za najpopularnijeg distributera medija.
Šta nas sve čeka u septembru, kad se deca vraćaju u klupe, a roditelji u džempere i pred male ekrane, videćemo za koju nedelju. Da li će biti iznenađenja? Sigurno hoće, a nadamo se da će ove letnje šeme i promene uneti svežinu u medijsku baru, bez buđenja krokodila.
Ivana Radoičić