МИЛИЦА ТРИЧКОВИЋ Ако живиш моду имаш потребу и да је ствараш
Једну од омиљених домаћих младих модних креаторки Милицу Тричковић, која је препознатљива по гламуроузним и вечерњим хаљинама које дизајнира, пандемија коронавируса није омела да своју креативност и надахнуће усмери у правом смеру и осмишља занимљиве комаде одеће за смелије даме.
Напротив, како нам је и сама рекла, колико год да нас је све приватно вирус омео, њој је у пословном смислу отворио нове видике и путеве пословања. Истиче да је због ванредног стања почела да креира носивије ствари, које је раније избегавала да израђује.
– Креативност је, у мом случају, било на претек јер је за мене био изазов да радим нешто што нисам радила до сада. Ако си у моди и живиш моду у сваком тренутку имаш потребу да је ствараш и да нађеш неки пут до својих клијената – истиче дизајнерка Милица Тричковић за Дневников ТВ магазин. – Цела ова ситуација ме је инспирисала па сам одлучила да више нећу радити толико гламурозне ствари. Јако ми је занимљиво постало нешто што ће моћи да се носи сваког дана. Базираћу се на веће колекције и серијску производњу. Чак сам и напредовала током пандемије јер сам управо и кренула са серијском производњом да бих што лакше могла да продам своје ствари онлајн. То ми је доста олакшало пословање.
Милица истиче да јој је жао целе ситуације која нас је све снашла, али додаје да је пандемија на њу подстицајно деловала. Своје креације продавала је редовним купцима, па ју је посебно обрадовало то су се они изнова враћали, што их има много и јер су задовољни њеним радом. Млада дизајнерка истиче да су њене сталне муштерије жене које је прате од како је кренула са послом, још 2012. године. Иако су међу купцима бројније млађе девојке, наглашава да јој се у последње време јављају и старије, будући да је почела да креира гардеробу која је носива и свакодневно, а не само у вечерњим, по којима је раније била препознатљива.
Њене креације иначе носи велики број познатих дама, а међу њима су Јелена Карлеуша, Лепа Брена, Наташа Беквалац, Јелена Розга, Ана Николић, Џејла Рамовић, Драгана Мићаловић, Марија Каран и многе друге. Управо зато смо је и упитали да ли су се и познате жене са естраде јављале да путем интернета купе нешто из њене колекције.
– Јављале су се наравно и познате даме. Са свима њима сам у контакту, јер су и оне, иако нису имале наступе, биле жељне креативности. Било је оних које су ме звале и предлагале ми шта бисмо могле да радимо. Сви су били жељни лепих ствари – прича нам позната модна дизајнерка и додаје да је и она сама била жељна куповине и нове гардеробе. – Разумем жене јер и ја имам потребу да купим нешто лепо, ново, да ако нешто замислим морам баш то и да обучем. Муштерије ме често питају да ли су захтевне, али ја им увек кажем да нису јер исто тако и ја реагујем и размишљам када је гардероба у питању. Наравно, и ја сам једва чекала да све ово прође.
Милица додаје да су даме путем онлајн продаје, коју је одмах по увођењу ванредног стања и омогућила својим купцима, углавном куповале корсете, које није израђивала од гламурозних материјала, већ тако да они буду лаки за одржавање и да могу да се оперу и у машини.
– То су корсети са пренаглашеним рукавима, које сам и раније израђивала, само сам их сада прилагодила ситуацији па су много практичнији – истиче наша саговорница и додаје да јој се веома свидело то што су се жене током ванредног стања врадиле природном изгледу. – Жене су биле без вештачких ноктију, косе и трепавица, чини ми се да смо сви били и жељни тога, па смо се вратили природнијем изгледу, што је мени било веома растерећујуће и лепо сам се осећала.
Милица сматра да би свака жена током лета, али и током целе године, требало да буде негована, са лепом и уредном косом и ноктима.
– То је увек у тренду, а што се тиче гардеробе свака би требало да носи оно што јој је најпријатније. Ја нисам за те маст хев варијанте и тренд. Звучаће излизано, али стварно сматрам да свако треба да носи оно у чему се најбоље осећа. Осим тога, биће јако велике врућине тако да нека се облаче што пријатније (смех) – закључила је дизајнерка.
Милица је рођена у Нишу, а 2012. године је завшила модни дизајн на Факултету уметности у том граду. Убрзо након студија је активно почела да се бави модним дизајном и свој рад почела да представља ауторским колекцијама на великим ревијама. Више пута је истицала да своје креације посвећује женама које се не плаше да изнесу њене смеле, сексипилне креације, које ће истаћи њихову моћ.
Захваљујући модној манифестацији „Сербиа Fashion Week” која се сваке године два пута годишње организује у Новом Саду, за њен рад чули су и светски модни знанци и љубитељи моде. Наиме, Милица је захваљујући уговорима које ова манифестација има са другим недељама моде, своје колекције приказивала и у бројним градовима Европе, па тако између осталог и у Милану и Паризу, које слове за модне престонице старог континента.
Неке од prеthodnih колекција биле су препознатљиве по пачворк техници коју је користила у раду, као и гобленима, који су се нашли на секси чипкастим хаљинама. Пре неколико година на једној од ревија у Новом Саду изазвала је велику пажњу и посетилаца и медија будући да су се на изазовним хаљинама нашли материјали на којима су биле осликане иконе богородице, будући да је цела колекција била инспирисана хришћанством и лепотом хришћанских икона и фрески. Желела је, како је тада рекла, да споји хришћанске мотиве са чипком и паперјем уз много ручног рада, а управо су фотографије са њене ревије из Србије била објављене у светским модним магазинима.
Владимир Бијелић
фото: Срђан Алексић