MILICA TRIČKOVIĆ Ako živiš modu imaš potrebu i da je stvaraš
Jednu od omiljenih domaćih mladih modnih kreatorki Milicu Tričković, koja je prepoznatljiva po glamurouznim i večernjim haljinama koje dizajnira, pandemija koronavirusa nije omela da svoju kreativnost i nadahnuće usmeri u pravom smeru i osmišlja zanimljive komade odeće za smelije dame.
Naprotiv, kako nam je i sama rekla, koliko god da nas je sve privatno virus omeo, njoj je u poslovnom smislu otvorio nove vidike i puteve poslovanja. Ističe da je zbog vanrednog stanja počela da kreira nosivije stvari, koje je ranije izbegavala da izrađuje.
– Kreativnost je, u mom slučaju, bilo na pretek jer je za mene bio izazov da radim nešto što nisam radila do sada. Ako si u modi i živiš modu u svakom trenutku imaš potrebu da je stvaraš i da nađeš neki put do svojih klijenata – ističe dizajnerka Milica Tričković za Dnevnikov TV magazin. – Cela ova situacija me je inspirisala pa sam odlučila da više neću raditi toliko glamurozne stvari. Jako mi je zanimljivo postalo nešto što će moći da se nosi svakog dana. Baziraću se na veće kolekcije i serijsku proizvodnju. Čak sam i napredovala tokom pandemije jer sam upravo i krenula sa serijskom proizvodnjom da bih što lakše mogla da prodam svoje stvari onlajn. To mi je dosta olakšalo poslovanje.
Milica ističe da joj je žao cele situacije koja nas je sve snašla, ali dodaje da je pandemija na nju podsticajno delovala. Svoje kreacije prodavala je redovnim kupcima, pa ju je posebno obradovalo to su se oni iznova vraćali, što ih ima mnogo i jer su zadovoljni njenim radom. Mlada dizajnerka ističe da su njene stalne mušterije žene koje je prate od kako je krenula sa poslom, još 2012. godine. Iako su među kupcima brojnije mlađe devojke, naglašava da joj se u poslednje vreme javljaju i starije, budući da je počela da kreira garderobu koja je nosiva i svakodnevno, a ne samo u večernjim, po kojima je ranije bila prepoznatljiva.
Njene kreacije inače nosi veliki broj poznatih dama, a među njima su Jelena Karleuša, Lepa Brena, Nataša Bekvalac, Jelena Rozga, Ana Nikolić, Džejla Ramović, Dragana Mićalović, Marija Karan i mnoge druge. Upravo zato smo je i upitali da li su se i poznate žene sa estrade javljale da putem interneta kupe nešto iz njene kolekcije.
– Javljale su se naravno i poznate dame. Sa svima njima sam u kontaktu, jer su i one, iako nisu imale nastupe, bile željne kreativnosti. Bilo je onih koje su me zvale i predlagale mi šta bismo mogle da radimo. Svi su bili željni lepih stvari – priča nam poznata modna dizajnerka i dodaje da je i ona sama bila željna kupovine i nove garderobe. – Razumem žene jer i ja imam potrebu da kupim nešto lepo, novo, da ako nešto zamislim moram baš to i da obučem. Mušterije me često pitaju da li su zahtevne, ali ja im uvek kažem da nisu jer isto tako i ja reagujem i razmišljam kada je garderoba u pitanju. Naravno, i ja sam jedva čekala da sve ovo prođe.
Milica dodaje da su dame putem onlajn prodaje, koju je odmah po uvođenju vanrednog stanja i omogućila svojim kupcima, uglavnom kupovale korsete, koje nije izrađivala od glamuroznih materijala, već tako da oni budu laki za održavanje i da mogu da se operu i u mašini.
– To su korseti sa prenaglašenim rukavima, koje sam i ranije izrađivala, samo sam ih sada prilagodila situaciji pa su mnogo praktičniji – ističe naša sagovornica i dodaje da joj se veoma svidelo to što su se žene tokom vanrednog stanja vradile prirodnom izgledu. – Žene su bile bez veštačkih noktiju, kose i trepavica, čini mi se da smo svi bili i željni toga, pa smo se vratili prirodnijem izgledu, što je meni bilo veoma rasterećujuće i lepo sam se osećala.
Milica smatra da bi svaka žena tokom leta, ali i tokom cele godine, trebalo da bude negovana, sa lepom i urednom kosom i noktima.
– To je uvek u trendu, a što se tiče garderobe svaka bi trebalo da nosi ono što joj je najprijatnije. Ja nisam za te mast hev varijante i trend. Zvučaće izlizano, ali stvarno smatram da svako treba da nosi ono u čemu se najbolje oseća. Osim toga, biće jako velike vrućine tako da neka se oblače što prijatnije (smeh) – zaključila je dizajnerka.
Milica je rođena u Nišu, a 2012. godine je zavšila modni dizajn na Fakultetu umetnosti u tom gradu. Ubrzo nakon studija je aktivno počela da se bavi modnim dizajnom i svoj rad počela da predstavlja autorskim kolekcijama na velikim revijama. Više puta je isticala da svoje kreacije posvećuje ženama koje se ne plaše da iznesu njene smele, seksipilne kreacije, koje će istaći njihovu moć.
Zahvaljujući modnoj manifestaciji „Serbia Fashion Week” koja se svake godine dva puta godišnje organizuje u Novom Sadu, za njen rad čuli su i svetski modni znanci i ljubitelji mode. Naime, Milica je zahvaljujući ugovorima koje ova manifestacija ima sa drugim nedeljama mode, svoje kolekcije prikazivala i u brojnim gradovima Evrope, pa tako između ostalog i u Milanu i Parizu, koje slove za modne prestonice starog kontinenta.
Neke od prethodnih kolekcija bile su prepoznatljive po pačvork tehnici koju je koristila u radu, kao i goblenima, koji su se našli na seksi čipkastim haljinama. Pre nekoliko godina na jednoj od revija u Novom Sadu izazvala je veliku pažnju i posetilaca i medija budući da su se na izazovnim haljinama našli materijali na kojima su bile oslikane ikone bogorodice, budući da je cela kolekcija bila inspirisana hrišćanstvom i lepotom hrišćanskih ikona i freski. Želela je, kako je tada rekla, da spoji hrišćanske motive sa čipkom i paperjem uz mnogo ručnog rada, a upravo su fotografije sa njene revije iz Srbije bila objavljene u svetskim modnim magazinima.
Vladimir Bijelić
foto: Srđan Aleksić