ВИНСКА ВИЗИЈА ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА Сајам који повезује свет и чува винску традицију
У само три године, сајам „Винска визија Отвореног Балкана“ који се тренутно одржава у Београду постао је један од најважнијих винских догађаја у Европи, заузимајући четврто место међу највећим винским сајмовима.
За Балкан и шире, овај догађај представља кључну тачку повезивања винара и трговаца из свих делова света. Како каже вински критичар Игор Луковић, „Винска визија“ је одавно прерасла границе регионалног сајма – на њему се окупљају трговци из Кине, Русије, Америке, Велике Британије, Западне Европе, Африке и Азије. Он истиче да се на сајму послови склапају све брже, те да број учесника расте сваке године.
– Цео вински свет је овде, сајам је пре свега значајан за међународну винску трговину јер је довео стотине купаца из целог света – истакао је Луковић. – У халама „Винске визије“ срећемо купце и трговце који долазе у Београд не само да би се упознали са врхунским винима, већ и да би склопили послове.
Ипак, Луковић подсећа да вино није само пиће – оно има дубоку културну вредност, те да је вино по себи култура. ‘
– Вино није само ферментисани сок од грожђа, свака флаша садржи причу о месту одакле потиче, о тероару, о поднебљу, о сортама грожђа које су јединствене за ту област – објашњава Луковић. – Свако вино носи информацију о томе одакле долази и показује однос човека према њему и о људима који га производе“.
За Србију, која има богату и дугу традицију виноградарства и винарства, ово је посебна прилика да поново оживи своју винску баштину. Иако је током последњих деценија вино било често схваћено као обичан напитак, полако се враћа и препознаје као важан део културе.
– Ми имамо аутохтоне сорте које не постоје нигде другде на свету, а наша вина и поднебља чине их аутентичним и уникатним – подсећа Луковић и додаје да је за њега „Винска визија“ симбол буђења винске културе у Србији. – Морамо научити да ценимо богатства наше винарске и виноградарске традиције.