VINSKA VIZIJA OTVORENOG BALKANA Sajam koji povezuje svet i čuva vinsku tradiciju
U samo tri godine, sajam „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ koji se trenutno održava u Beogradu postao je jedan od najvažnijih vinskih događaja u Evropi, zauzimajući četvrto mesto među najvećim vinskim sajmovima.
Za Balkan i šire, ovaj događaj predstavlja ključnu tačku povezivanja vinara i trgovaca iz svih delova sveta. Kako kaže vinski kritičar Igor Luković, „Vinska vizija“ je odavno prerasla granice regionalnog sajma – na njemu se okupljaju trgovci iz Kine, Rusije, Amerike, Velike Britanije, Zapadne Evrope, Afrike i Azije. On ističe da se na sajmu poslovi sklapaju sve brže, te da broj učesnika raste svake godine.
– Ceo vinski svet je ovde, sajam je pre svega značajan za međunarodnu vinsku trgovinu jer je doveo stotine kupaca iz celog sveta – istakao je Luković. – U halama „Vinske vizije“ srećemo kupce i trgovce koji dolaze u Beograd ne samo da bi se upoznali sa vrhunskim vinima, već i da bi sklopili poslove.
Ipak, Luković podseća da vino nije samo piće – ono ima duboku kulturnu vrednost, te da je vino po sebi kultura. ‘
– Vino nije samo fermentisani sok od grožđa, svaka flaša sadrži priču o mestu odakle potiče, o teroaru, o podneblju, o sortama grožđa koje su jedinstvene za tu oblast – objašnjava Luković. – Svako vino nosi informaciju o tome odakle dolazi i pokazuje odnos čoveka prema njemu i o ljudima koji ga proizvode“.
Za Srbiju, koja ima bogatu i dugu tradiciju vinogradarstva i vinarstva, ovo je posebna prilika da ponovo oživi svoju vinsku baštinu. Iako je tokom poslednjih decenija vino bilo često shvaćeno kao običan napitak, polako se vraća i prepoznaje kao važan deo kulture.
– Mi imamo autohtone sorte koje ne postoje nigde drugde na svetu, a naša vina i podneblja čine ih autentičnim i unikatnim – podseća Luković i dodaje da je za njega „Vinska vizija“ simbol buđenja vinske kulture u Srbiji. – Moramo naučiti da cenimo bogatstva naše vinarske i vinogradarske tradicije.