"POSLEDNJA ŠANSA" JE KRENULA Najdublja spasilačka misija ikada VADIĆE PODMORNICU KABLOVIMA
TEŠKA mašinerija i podmornice nazvane "poslednja šansa" za posadu turističke podmornice Titan stigla je sinoć u Kanadu - ali se sada suočavaju sa trkom sa vremenom kako bi pomogla spasiocima u očajničkoj potrazi.
Niz vitlova, kablova i bespilotnih plovila sposobnih da idu 5.800 metara pod vodu dopremljeni su na aerodrom Sent Džon u Njufaundlendu sa tri teretna aviona američkog vazduhoplovstva, prenosi "Blic".
Odvezeni su uz policijsku pratnju do luke iz koje je isplovio brod Horajzon Arktik.
Ali kako brodu treba 15 sati da stigne do područja pretrage gde je pet ljudi zarobljeno pod vodom, on će stići opasno blizu momenta će Titan ostati bez vazduha.
Rescue machinery dubbed the 'last chance' for the crew of the Titan tourist sub arrives in Canada https://t.co/6cjEn0wdBt pic.twitter.com/RCa2om6jwd
— Daily Mail US (@DailyMail) June 21, 2023
Očajnička potraga za petoro ljudi zarobljenih u nestaloj podmornici Titan tek sada je zapravo počela. Veliki broj brodova postavljen je iznad olupine Titanika, a vreme brzo ističe da se izvede najdublja podvodna spasilačka misija ikada.
Titan je lansiran u nedelju ujutro i izgubio je kontakt sa površinom u roku od dva sata.
Milijarder Hamiš Harding, francuski istraživač Pol-Anri Nargelet, izvršni direktor "Oušengejta" Stokton Raš, kao i pakistanski milijarder Šahzada Davud i njegov sin Sulajman Davud, navodno su zaglavljeni u podmornici.
U toku je veliki napor, koji uključuje nekoliko zemalja, da se spase posada.
First picture from missing Titanic sub search site: Rescue ship Deep Energy joins frantic mission as oxygen supply dwindles to just 24 HOURS after banging was heard from the abyss. https://t.co/28bdO9blhi#Titan #OceanGate #OceanGateExpeditions #DEEP #TitanicTour #Titanic #Oil
— Sewuese Bem (@SewuBem) June 21, 2023
Kasno u utorak, spasioci su prijavili da su čuli "zvukove udaranja" u nekom trenutku spasavanja. Klub istraživača, gde je Harding bio član Upravnog odbora, izvestio je da su "otkriveni verovatni znaci života".
Dok se spasioci bore da izvedu čudo usred opadanja zaliha kiseonika, stručnjaci strahuju da čak i ako se plovilo automatski ponovo pojavi kako je planirano, petočlana posada bi se i dalje ugušila za nekoliko sati ne mogu fizički da je otvore iznutra.
Tri aviona C-17 iz američkog vazduhoplovstva - za koje se veruje da su doletele iz Severne Karoline i Nju Džersija - sletela su na teretni terminal u Sent Džonsu gde ih je dočekalo šest kamiona s ravnim platformama koji su čekali.
Opremu je iz aviona skidao vojni utovarivač, a zatim je viljuškar stavljao na kamione.
Jedan teret je sadržao džinovsku crvenu rolnu debelog kabla i dve velike mašine sa plavim okvirom i znakom za "visok napon". Iako je tačna namena kabla nejasna, činilo se da ima dovoljno dužine da ide duboko u okean.
Here is what Victor 6000, the robot being sent by France to rescue the #Titanic sub, looks like: weighs 4 tons, controlled by a thin cable made of microfiber and copper.
There is no way this can lift the 20-ton #Titan sub up from the ocean floor on its own.#OceansGate pic.twitter.com/NYXQcJctSz
— Théophile Simon (@theophilesimon) June 21, 2023
Drugi teret je sadržao dva vitla za teške uslove rada sa natpisom "6.000 kg" na svakoj strani. Titan je težak 10.432 kg, što znači da bi oba morala da se koriste za njegovo izvlačenje.
Jedan teret je sadržao sanduk sa natpisom kompanije PRS iz Masačusetsa specijalizovane za alate za spasavanje na dubokom moru.
Kompanija nije precizirala šta šalje, ali među njenim podmornicama je Odisej 6K, koji je sposoban da ide do dubine od 6.000 metara.
(Novosti, Blic)