KARLOS SAJNC POBEDIO NA VELIKOJ NAGRADI MEKSIKA U FORMULI JEDAN: Noris drugim mesto ugrozio lidersku poziciju Ferštapena
Španac Karlos Sajnc pobednik je trke za Veliku nagradu Meksika u Formuli jedan.
Vozaču Ferarija, koji je na autodromu „Ermanos Rodrigez“ u Meksiko Sitiju krenuo sa pol pozicije, je ovo četvrta pobeda u karijeri, a druga u ovoj godini posle Velike nagrade Australije.
Drugi je bio Lando Noris iz Meklarena, koji je tako smanjio zaostatak za vodećim u generalnom plasmanu Maksom Ferštapenom iz Red bula, koji je u Meksiku bio šesti. Treći je bio Šarl Lekler iz Ferarija, a četvrti i peti dvojac iz Mercedesa Luis Hamilton i Džordž Rasel. Šesti je bio spomenuti Ferštapen, sedmi Kevin Magnusen (Has), a bodove su uzeli još i Oskar Pjastri (Meklaren), Niko Hilkenberg (Has) i Pjer Gasli (Alpina).
Trka je počela žestoko, Maks Ferštapen je sa druge pozicije izbio ispred Karlosa Sajnca, ali pozadi je odmah došlo do incidenta. Posle kontakta u gužvi na prvom pravcu, sa staze su izleteli Aleks Albon (Vilijams) i Juki Cunoda (RB), pa je sigurnosno vozilo odmah moralo da izađe. U međuvremenu, kažnjen je sa pet sekundi Serhio Perez (Red bul), a restart trke usledio je tek u šestom krugu. U devetom krugu, Sajnc je izbio na čelo zaobišavši Ferštapena, da bi krug kasnije, prvo Noris obišao Ferštapena, a onda Lekler obojicu i našao se na drugom mestu. Incidenti u kom su učestvovali Maks Ferštapen i Lando Noris obeležili su 10. krug trke. Holanđanin je prvo pogurao Britanca sa piste „Ermanos Rodrigez“, a u narednom „bliskom susretu“ je Red bulova vedeta sama izašala sa staze i blokirala Meklarenovog vozača. Stjuardi su zbog izgurivanja sa staze protivnika, u 14. krugu kaznili Ferštapena sa deset sekundi. Dva kruga kasnije, morao je zbog tehničkih problema da odustane Fernando Alonso (Aston Martin) i to na jubilarnoj, 400. trci u karijeri.
Da stvari budu gore po Ferštapena, on je zbog izlaska sa staze i sticanja prednosti nad Norisom, u 20. krugu kažnjen sa još deset sekundi, tako da je već tada morao da nadoknadi 20 sekundi kazne. To je uradio na zameni pneumatika u 27. krugu, ali je zaostatak za vodećim bio već tada prevelik i bilo je jasno da će i u Meksiku ostati bez trijumfa.
Ferari je već u tim trenucima imao kontrolu trke, a Karlos Sajnc je u 33. krugu iskoristio priliku da zameni gume i vrati se opet na čelo, ispred klupskog kolege Leklera. Ferari je u nastavku trke držao prve dve pozicije sve do 60. kruga, kada je Noris prišao na sekund zaostatka iza drugoplasiranog Leklera. I onda, u 63. krugu, velika greška Leklera u krivini, izleteo je sa staze preširoko i dozvolio vozaču Norisu da ga pretekne na drugom mestu. Norisu nije bilo teško da iskoristi nesvakidašnji kiks i osigura 18 bodova namenjenih drugoplasiranom, dok je Lekler to malim delom nadomestio bodom za najbrži krug.
Rasel i Hamilton su se borili za poziciju četiri, pa je na kraju sedmostruki svetski prvak u 66. krugu uspeo da izbije na poziciju broj četiri na kojoj je ostao do kraja.
Ferštapen i dalje vodi u generalnom plasmanu sa 362 boda, dok Noris sada ima 315. Na trećem mestu je Lekler sa 291 bodom. Kod konstruktora Meklaren ima 566, Ferari 537, a Red bul 512 bodova.
Do kraja sezone ostala su još četiri vikenda – Sao Paolo, Las Vegas, Katar i Abu Dabi.